Výstavba úsekov D4 a R7 pokračuje s obmedzeniami, tempo práce sa pre koronavírus spomalilo

D4R7 - Ketelec - Dunajská Lužná.
Foto: ilustračné, D4R7 Construction

Výstavba úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 pre situáciu s koronavírusom pokračuje s primeranými obmedzeniami, tempo prác sa spomalilo. Súvisí to s bezpečnostnými opatreniami a logistickými výzvami, situácia má dopad na dodávky materiálu, ktoré sú v súčasnosti pomalšie. Ako v piatok informovala spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o., bezpečnosť zamestnancov zostáva v nasledujúcich dňoch a týždňoch jej najvyššou prioritou.

Potrebujú dokončiť administratívu

Hlavný zhotoviteľ úsekov D4 a R7 v okolí Bratislavy ďalej uviedol, že dôsledne dodržiava všetky potrebné opatrenia, aby primerane reagoval na hrozby šírenia koronavírusu s cieľom chrániť zdravie svojich zamestnancov a dodávateľov.

Viac o téme: Koronavírus

Časť úsekov R7 a D4 v dĺžke 29,7 kilometra je podľa spoločnosti dokončená a technicky pripravená na odovzdanie do používania. Je však potrebné dokončiť administratívne procesy. Táto časť pozostáva z 25,2 km R7 medzi Holicami a križovatkou Ketelec, a 4,5 km D4 odtiaľ po Rovinku, vrátane 22 mostov a križovatiek v Rovinke, Dunajskej Lužnej a Šamoríne.

Najdôležitejšou časťou administratívneho postupu odovzdania sú ústne pojednávania vo veci kolaudačného konania na Špeciálnom stavebnom úrade. Pôvodne boli naplánované na polovicu marca, no pre situáciu s koronavírusom sú odložené na polovicu apríla,“ uviedla spoločnosť D4R7 Construction. Všetky ďalšie kroky bude úzko koordinovať s ministerstvom dopravy, Špeciálnym stavebným úradom a Národnou diaľničnou spoločnosťou. Spomínané časti R7 a D4 predpokladali odovzdať do prevádzky pôvodne na prelome marca a apríla.

Zmena na čele spoločnosti

Na čele D4R7 Construction nastane zmena. Doterajší generálny riaditeľ firmy Juan José Bregel koncom marca odchádza z tejto pozície aj z vedenia spoločnosti. Momentálne najväčší európsky PPP projekt v oblasti dopravnrej infraštruktúry viedol štyri roky. Pokračovať bude ako projektový riaditeľ ďalšieho podobne veľkého PPP projektu španielskej spoločnosti Ferrovial na výstavbu tunela Silvertown vo Veľkej Británii.

Novým generálnym riaditeľom D4R7 Construction bude od apríla Michael Heerdt, ktorý doteraz pôsobil ako zástupca generálneho riaditeľa. „teším sa na to, že si v novej funkcii zachovám svoju angažovanosť v D4R7. Spolu s našimi zamestnancami, partnermi a orgánmi verejnej správy urobíme všetko, čo je v našich silách, aby sme pokročili v realizácii projektu,“ povedal Heerdt.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie Konzorcium D4R7