Záujem motoristov o nákup diaľničných známok naďalej rastie, príjem z predaja sa pohybuje v miliónoch eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Diaľnica,R1
Foto: ilustračná/SITA

Záujem motoristov o nákup diaľničných známok pokračoval vo výraznom raste aj v mesiaci máj. Oproti predpandemickému roku 2019 stúpli májové tržby o 47 %.

Medziročne sa zvýšili dokonca viac ako dvojnásobne, nárast predstavoval 121 %. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

Príjem z predaja viac ako päť miliónov

Príjem z predaja elektronických diaľničných známok (eDZ) dosiahol v máji 5 609 790 eur (bez DPH). Priebežné tohtoročné tržby sa zvýšili na 39 894 306 eur.

Na májovom výbere sa najviac podieľala 365-dňová eDZ (3 984 564 eur), nasledovaná 10-dňovou (1 136 097 eur), 30-dňovou (390 665 eur) a ročnou eDZ (98 464 eur).

Najviac žiadané známky

V máji rástli nielen tržby, ale aj počty predaných kusov jednotlivých eDZ. Najväčší záujem zo strany motoristov bol o 10-dňovú (136 386 ks) a 365-dňovú eDZ (95 622 ks), ktoré už s väčším odstupom nasledovali 30-dňová (33 476 ks) a ročná eDZ (2 363 ks).

„Celkovo sme za máj predali 267 847 kusov eDZ, čo je medzimesačne viac o takmer tretinu,“ konštatovali diaľničiari.

Preferencia zahraničných vodičov 

Ako najpredávanejšiu eDZ za prvých päť mesiacov aktuálneho kalendárneho roka už evidujeme 365-dňovú eDZ, ktorá bezmála o 73-tisíc kusov nechala za sebou doterajšieho lídra ročnú eDZ. „Obľube sa teší najmä medzi slovenskými vodičmi, pri ktorých rovnako vedie rebríček predaných kusov,“ doplnila NDS.

Zahraniční vodiči najviac preferujú 10-dňovú eDZ, naopak najmenší záujem majú o ročnú eDZ. Podiel domácich vodičov na celkových tržbách z predaja eDZ predstavoval v máji 78,70 %, za aktuálny rok je na úrovni 86,61 %.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Národná diaľničná spoločnosť (NDS)