Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
|
2
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy pri podpise dodatku ku Kolektívnej zmluvy ŽSR na roky 2017 a 2018. Foto: ŽSR.
18. 12. 2017 14:36 Železničná doprava od NasaDoprava.skSITA Diskusia

Železnice SR a odborové organizácie uzavreli dodatok ku kolektívnej zmluve

Zvýšenie miezd bude zabezpečené novým systémom odmeňovania zamestnancov a tarifných miezd, ktoré sa v roku 2018 dotknú všetkých železničiarskych prevádzkových profesií. Mzdové náklady na tarifné mzdy sa v budúcom roku zvýšia o 9 %.

BRATISLAVA 18. decembra (SITA) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a jedenásť odborových organizácií podpísali v pondelok 18. decembra na základe spoločnej dohody dodatok č. 1 ku Kolektívnej zmluve ŽSR na roky 2017 a 2018. Ako štátny správca železničnej infraštruktúry informoval, zvýšenie miezd bude zabezpečené novým systémom odmeňovania zamestnancov a tarifných miezd, ktoré sa v roku 2018 dotknú všetkých železničiarskych prevádzkových profesií.

Mzdové náklady na tarifné mzdy vzrastú o deväť percent

Tarifná mzda bude s účinnosťou od 1. februára 2018 zvýšená u prevádzkových zamestnancov, s najvyšším nárastom u typových pozícií ako elektromontér, návestný majster, signalista, rušňovodič traťový strojník, rušňovodič elektromontér a výpravca. Navrhovaná zmena podľa ŽSR predstavuje zvýšenie objemu mzdových nákladov na tarifné mzdy v roku 2018 o 9 %.

Rušňovodič nového rušňa Siemens Vectron. Ilustračné foto: ZSSK.

Cieľom spoločnosti je oceniť náročnosť profesií vzhľadom k požadovanej odbornej a zdravotnej spôsobilosti, podporiť u zamestnancov kariérny rast a postupne sa priblížiť k aktuálnym mzdám na trhu práce.

Odbory sa s návrhom vedenia nakoniec stotožnili

„Adekvátne ohodnotenie železničiarov je oblasť, ktorá u nás rokmi zaostala. Zmena sa nerodila ľahko a vyžadovala si čas, ale som veľmi rád, že sme prišli s konkrétnym návrhom na jasnú a hlavne citeľnú zmenu k lepšiemu a odborové organizácie sa s týmto návrhom nakoniec stotožnili,“ povedal generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

Generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy. Foto: zsr.sk.

Zmeny sú naplánované na tri roky

Celkové zmeny sú naplánované na tri roky. „Navrhovaný systém zohľadňuje náročnosť profesií k odbornej a zdravotnej spôsobilosti. V tomto prvom kroku pôjde celkovo o zvýšenie taríf u takmer 12 400 zamestnancov,“ dodal Erdössy.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.

Odporúčané články

Železnice upozorňujú na viaceré výluky Odborári sa s vedením Dopravného podniku mesta Prešov stále nedohodli, hrozba štrajku trvá

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Prekvapením pre Danka je Šeliga, „ktorý sa tváril ako aktivista“, nie Kiskova strana Aktualizované: Bývalý zamestnanec vo firme v Dubnici nad Váhom zastrelil nadriadeného Stále mi znie v ušiach ohromujúci aplauz fanúšikov, Chára je vďačný a hrdý na Boston Video: Andrej Kiska predstavil svoju stranu Za ľudí, jej priority a tváre (aktualizované) Kiskova strana Za ľudí má podľa politológa potenciál zasiahnuť do pomerov na politickej scéne Prečo (ne)cestovať do Iránu? Cestovateľské tipy

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X