Železnice začali ďalšiu etapu modernizácie severného ťahu, stáť bude vyše 97 miliónov eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Koľajnice, železnica
Foto: ilustračné, Getty images

Železnice SR (ŽSR) začali ďalšiu etapu modernizácie severného ťahu. Ide o prvú etapu plánovanej modernizácie úseku Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry v rámci železničnej trate Žilina – Košice.

Celkové náklady na realizáciu projektu dosiahli 97 482 977,95 eur. Z toho 77 619 966 eur pochádza zo zdrojov EÚ. Zhotoviteľom je Združenie Tatry 2017, vedúci člen združenia je spoločnosť TSS Grade, a.s.

Na železničnej stanici vo Svite v piatok minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal slávnostne poklepal základný kameň na modernizácii trate Poprad – Lučivná.

Súčasť európskeho koridoru

„Železničná trať medzi Bratislavou a Žilinou je už takmer kompletne zmodernizovaná. Teraz prichádzajú na rad úseky od Žiliny do Košíc. Podtatranská časť, ktorá sa dnes začína modernizovať, je prvou lastovičkou, ktorá prináša toľko očakávané zmeny na železnici smerom na východ. Občania budú môcť cestovať opäť o niečo pohodlnejšie a rýchlejšie,” povedal Doležal.

Účelom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate pre dosiahnutie požadovaných parametrov v zmysle legislatívy Európskej únie.

Na predmetnom úseku v dĺžke 12,879 kilometrov bude možné jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Úsek je súčasťou hlavného európskeho železničného koridoru Rýn – Dunaj.

„Som veľmi rád, že vybudovaním modernej železničnej trate sa zvýši komfort a plynulosť jazdy a tým sa v konečnom dôsledku znížia negatívne účinky dopravy na okolité prostredie, ktoré budú eliminované aj ďalšími technickými opatreniami. Týmto by som chcel poprosiť obyvateľov dotknutých oblastí, aby strpeli a vydržali toto náročné obdobie, ktoré o dva roky prinesie skvalitnenie dopravy v regióne,“ uviedol generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila.

Vybudujú aj protihlukové steny

Modernizáciou trate sa dosiahne nová úroveň technickej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním najmodernejších a najprogresívnejších prvkov.

Stavba je rozdelená na úseky Poprad – Svit, Svit – Štrba a jej súčasťou bude aj modernizácia železničnej stanice vo Svite.

V rámci modernizácie vybudujú a zrekonštruujú sedem železničných mostov. Vybudujú aj dva nové podchody pre cestujúcich. V celom modernizovanom úseku sa zrušia existujúce železničné priecestia.

V miestach s obytnou zástavbou, teda v Poprade, Svite a Lučivnej, budú pozdĺž trate vybudované protihlukové steny. Práce by mali byť ukončené v júli 2022.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Andrej DoležalMiloslav Havrila
Firmy a inštitúcie ŽSR Železnice Slovenskej republiky