Železnice zmodernizujú aj trať od hraníc s ČR po Bratislavu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ilustračné foto: pixabay.com.

So začiatkom modernizácie železničnej trate od hranice s Českou republikou po Bratislavu by sa malo začať predbežne v roku 2018. Táto trať má byť podľa generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky Miroslava Kocáka zmodernizovaná na traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu v úseku štátna hranica – Kúty a v úseku Kúty – Devínska Nová Ves – Bratislava na rýchlosť do 200 kilometrov za hodinu.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) po modernizácii časti hlavnej domácej trate Bratislava – Žilina plánujú v najbližších rokoch obnoviť aj trať od štátnej hranice s Českou republikou cez Kúty po Bratislavu. Generálny riaditeľ štátneho správcu železničnej infraštruktúry Miroslav Kocák informoval, že so začatím modernizácie koľajníc na tejto trase počítajú predbežne v roku 2018.

Momentálne prebiehajú prípravné projektové práce

Túto trať mienime zmodernizovať na traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu v úseku štátna hranica – Kúty a v úseku Kúty – Devínska Nová Ves – Bratislava na rýchlosť do 200 kilometrov za hodinu. Máme viac železničných prepojení na českú stranu, ale táto trať je nosná,“ povedal Kocák vo štvrtok na stretnutí českých a slovenských železničiarov, ako aj zástupcov ministerstiev dopravy oboch štátov a pohraničných krajov v Bratislave.

„Momentálne prebiehajú prípravné projektové práce, neviem povedať rozpočtové náklady tejto stavby. Takisto to chceme na 200 kilometrov, ale úsek od štátnej hranice po Kúty je tak terénne náročný, že na 200 kilometrov by sme museli vliezť do zeme a stratili by sme územie,“ priblížil zámer modernizácie spomínanej trate Kocák. „Tam sme sa rozhodli na 160 kilometrov. Navyše, od hranice sa vlak musí rozbiehať, nie je tam ani veľmi opodstatnená rýchlosť 200 kilometrov,“ dodal. Prípadná modernizácia regionálnych tratí je podľa Kocáka podmienená záujmom dopravcov o osobnú prepravu.

Českí a slovenskí železničiari diskutovali o regionálnej doprave

Hlavným obsahom diskusného fóra bola regionálna železničná doprava na hraniciach medzi Českou republikou a Slovenskom, jej súčasnosť a hlavne budúcnosť. Stretnutie sa uskutočnilo v rámci projektu Železničná doprava pre kraje, ktorý spoločne realizujú česká Správa železničnej dopravnej cesty (SŽDC) a České dráhy, a. s. (ČD).

„Až doteraz sme sa v rámci okrúhlych stolov zaoberali regionálnou dopravou v rámci jednotlivých krajov Českej republiky a medziregionálnou dopravou. Teraz tento rozmer rozširujeme o cezhraničný a nie je náhoda, že prvé medzinárodné diskusné fórum sa týka práve železničných tratí na pomedzí Českej republiky a Slovenska,“ povedal generálny riaditeľ SŽDC Pavel Surý. V budúcnosti chystajú projekty, ktoré ešte zrýchlia železničné spojenie medzi oboma krajinami, nechcú však zabudnúť ani na regionálne trate, ktoré prekračujú štátnu hranicu.

České dráhy majú záujem o zrýchlenie a zlepšenie spojenia aj so Slovenskom

Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ČD Pavel Krtek zdôraznil, že zrýchlenie a skvalitnenie vlakového spojenia smerom na Slovensko je rovnako dôležité ako do Nemecka alebo do Rakúska. „Týka sa to ako diaľkovej dopravy, tak samozrejme dopravy regionálnej,“ uviedol Krtek.

Veľký význam prihraničnej regionálnej doprave dáva aj Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK). „Vieme, že naše vlaky využívajú predovšetkým ľudia dochádzajúci za prácou a štúdiom. Radi by sme im, ale aj ostatnej cestujúcej verejnosti poskytli lepšie a rýchlejšie spoje do Českej republiky a späť na Slovensko,“ povedal generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. Dá sa to podľa neho dosiahnuť i poprepájaním vlakových liniek na oboch stranách hranice a ich zladením s autobusovou dopravou.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie České dráhyŽSR Železnice Slovenskej republiky