Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
4
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Rušňovodič vlaku Železničnej spoločnosti Slovensko. Foto: SITA/Milo Fabian.
21. 11. 2017 12:44 Železničná doprava od NasaDoprava.skSITA

Železničná spoločnosť Slovensko zvýšila ohodnotenie rušňovodičov aj profesií v prevádzke a údržbe

Technickí pracovníci v Železničnej spoločnosti Slovensko môžu zarobiť o 24 % viac ako doteraz. Zvyšovanie platov umožnilo, v porovnaní s plánmi, aj lepšie hospodárenie spoločnosti.

BRATISLAVA 21. novembra (SITA) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) zvýšila ohodnotenie rušňovodičov, ale aj iných profesií na úseku prevádzky a údržby. Technickí pracovníci môžu zarobiť o 24 % viac ako doteraz. Ako národný vlakový osobný dopravca v utorok informoval, zvyšovanie platov umožnilo, v porovnaní s plánmi, aj lepšie hospodárenie spoločnosti.

Nový model odmeňovania kvalifikovaných zamestnancov schválilo predstavenstvo spoločnosti koncom leta. Priemerná hrubá mzda v ZSSK je v súčasnosti 1 020 eur, spoločnosť je s takmer šesťtisíc pracovníkmi siedmym najväčším domácim zamestnávateľom.

Príprava rušňovodiča trvá do pätnásť mesiacov

Z plánovaného počtu 1 235 rušňovodičov má štátny prepravca obsadených 1 211 pracovných miest. „Chýbajúci stav vykrývame nadčasmi a zvýšeným úsilím našich pracovníkov, no vnímame, že kvalifikovaní technickí zamestnanci sú na pracovnom trhu veľmi cenení. Aj naša spoločnosť sa v tejto oblasti pohybuje na konkurenčnom trhu, kde sa nám každého lepšieho pracovníka snaží odlákať konkurencia,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

„Výchova jedného rušňovodiča stojí ZSSK približne 14-tisíc eur a trvá dvanásť až pätnásť mesiacov. Našou eminentnou snahou preto je, aby tí najlepší zostávali u nás,“ dodal.

Generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. Foto: slovakrail.sk.

Osobitná prémia zohľadňuje kvalifikáciu a výkonnostnú úroveň

Nový model odmeňovania podľa železničiarov zvýhodňuje najkvalifikovanejších a najusilovnejších zamestnancov. Nová, tzv. osobitná prémia, zohľadňuje kvalifikačnú a výkonnostnú úroveň pracovníkov. Zvýšené mesačné ohodnotenie si na výplatných páskach našlo vyše 2 300 (38 %) zamestnancov ZSSK – v priemere dosiahli tieto nové prémie napríklad na úseku prevádzky 129 eur. Cieľom prémií je zvýšenie produktivity práce v spoločnosti a zníženie potreby mzdových a externých nákladov na iných miestach.

Bude to stáť niekoľko miliónov eur ročne navyše

„Nová úprava miezd rušňovodičov a údržbárov má súvis s kolektívnym vyjednávaním s odborovými združeniami. ZSSK bude stáť niekoľko miliónov eur ročne navyše, no prejaví sa vo väčšej personálnej stabilite spoločnosti, ktorú cestujúci i naše investície pocítia, napríklad pri menšej poruchovosti a väčšej spoľahlivosti vlakov,“ priblížil podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK Patrik Horný.

Kontinuálne rastúci počet cestujúcich vo vlakoch spoločnosti podľa neho navyše kladie na techniku stále vyššie nároky. „Spolu s cestujúcimi stúpajú aj naše tržby a hospodárenie spoločnosti je v porovnaní s plánom výrazne lepšie, čo nám umožňuje plnenie nášho strategického cieľa – platiť našich ľudí na súčasnej trhovej úrovni,“ dodal Horný.

Riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK Patrik Horný. Foto: SITA/Milo Fabian.

Zamestnanci majú aj rôzne nefinančné benefity

ZSSK poskytuje svojim pracovníkom aj rôzne nefinančné benefity. Napríklad, režijné výhody (zvýhodnené cestovanie vlakmi), a to aj pre rodinných príslušníkov, či rekondičné pobyty, skrátený pracovný režim. Kolektívna zmluva v spoločnosti umožňuje zamestnancom využiť ošetrenie u lekára, či sprevádzanie rodinného príslušníka k lekárovi v celkovom počte 26 dní ročne.

Budúcich možní pracovníci sa pripravujú už na stredných školách

Spoločnosť úzko spolupracuje s ôsmimi strednými odbornými školami, ktoré pre ňu pripravujú potenciálnych nových technických zamestnancov. Študentom poskytuje možnosť tzv. prevádzkovej praxe a má pripravený aj systém poskytovania štipendií počas štúdia.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc. Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné InterCity vlaky bez podpory štátu.

Odporúčané články

Jaguar Land Rover pripravuje v Nitre druhú zmenu a plánuje aj svetovú premiéru nového modelu auta Letná zmena cestovného poriadku vlakov začne platiť v nedeľu

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z dopravy raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Ministerstvo sa najviac natrápilo so zastavením exekúcií, Gálovi prešli aj iné kľúčové zákony Bol to nervózny deň, hodnotí Peter Sagan 10. etapu Tour de France 2019 Čaká nás čiastočné zatmenie Mesiaca, Slováci budú môcť pozorovať aj planéty Saturn a Jupiter Video+foto: Pelotón v 10. etape Tour de France roztrhal vietor, „zavretý“ Sagan začal špurtovať neskoro

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X