ZSSK uzatvorila so ŽOS Vrútky zmluvu o dodávke nových vlakových súprav

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Ilustračné foto:slovakrail.sk.

Nákup vlakov bude hradený z prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Podľa zverejnených informácií prvé súpravy pribudnú na zvolenské trate v roku 2018.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) tento týždeň uzatvorila zmluvu s firmou ŽOS Vrútky o dodávke 21 dieselových motorových jednotiek (DMJ). Nákup bude po uzatvorení zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku hradený z prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu SR. Informoval o tom hovorca a riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Tomáš Kováč.

„Hoci zvolenský región ročne obslúži viac ako 3,3 milióna cestujúcich, jeho najvyťaženejšími traťami sú Zvolen – Banská Bystrica a Zvolen – Fiľakovo, priemerný vek rušňov a vozňov je vyše 30 rokov,“ objasnil hovorca.

Cena za dodanie deviatich vlakových súprav podľa uzavretej zmluvy predstavuje takmer 37,5 mil. eur. Celková zmluvná cena po uplatnení opcie na nákup ďalších dvanástich súprav nemá presiahnuť 77 mil. eur.

Prvé vlakové súpravy pribudnú na zvolenské trate v roku 2018

Väčšina súčasných miestnych vozňov a rušňov bola vyrobená ešte v osemdesiatych rokoch. „Nové moderné súpravy, z ktorých sedem bude mať sedadlovú kapacitu sto šesťdesiat cestujúcich a 14 stodesať cestujúcich, budú klimatizované, vybavené WiFi pripojením a elektrickými zásuvkami.“ dodal Kováč.

Podľa zverejnených informácií prvé súpravy pribudnú na zvolenské trate v roku 2018. „Od nášho nástupu do funkcie sme ako predstavenstvo viac ako šesť mesiacov zvažovali všetky možné kroky, riziká a možnosti aj v spolupráci s orgánmi EK. Nechceli sme, aby boli víťaz a dodávky súprav, ktoré pripravovalo ešte minulé vedenie spoločnosti, kýmkoľvek spochybnené,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký

Zmluva medzi ZSSK a ŽOS Vrútky po dodaní vlakov predpokladá pravidelné štvrťročné vyhodnocovanie ich prevádzkyschopnosti s pevne nastavenými sankciami v prípade zvýšenej poruchovosti. Výhodou oproti dnes prevádzkovaným vlakom je pri nových DMJ zvýšený výkon, ktorý umožňuje pohon viacerých náprav. Nové DMJ majú pohon štyroch náprav, súčasné vlaky v regióne poháňa len jedna náprava. Ďalším pozitívom má byť aj to, že nové vlaky sú v porovnaní so súčasnými ekologickejšie.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 mil. eur. Jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia