ZSSK zvýšila podiel online predaja cestovných lístkov na takmer 25 percent

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Vlak ZSSK
Foto: ilustračné, SITA/Branislav Bibel

K tomuto nárastu prispelo v poslednom kvartáli vlani zavedenie prvej etapy mobilnej aplikácie Ideme vlakom a tiež duálnej prevádzky nového responzívneho e-shopu s plnou funkčnosťou nákupu aj pri prístupe z mobilného zariadenia.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) zaznamenala vlani v decembri výrazný nárast predaja cestovných dokladov cez internet. Podiel tržieb a predaných lístkov formou online dosiahol v poslednom mesiaci roka 2018 historicky najvyššiu úroveň 24,53 %, pričom v januári minulého roka predstavoval 15,67 %.

Ako v pondelok informoval národný vlakový osobný dopravca, k tomuto nárastu v nemalej miere prispelo v poslednom kvartáli vlani zavedenie prvej etapy mobilnej aplikácie Ideme vlakom a tiež duálnej prevádzky nového responzívneho e-shopu s plnou funkčnosťou nákupu aj pri prístupe z mobilného zariadenia. Za uplynulých päť rokov eviduje spoločnosť takmer štvornásobný nárast podielu tržieb z internetového predaja cestovných dokladov.

Mobilna aplikacia zssk_3_vyber triedy a miesta.jpg
Výber triedy a miesta cez mobilnú aplikáciu. Foto: ZSSK.

Súčasť transformácie spoločnosti

„Podiel tržieb za lístky predané prostredníctvom niektorej z verzií internetového obchodu ZSSK alebo mobilnej aplikácie Ideme vlakom za posledný mesiac roku 2018 atakoval hranicu 25 %,“povedal podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK Patrik Horný.

„Znamená to, že takmer štvrtinu všetkých platieb za cestovné doklady naši zákazníci zrealizovali samoobslužne prostredníctvom moderných foriem online predaja,“ uviedol Horný. Prozákaznícke zmeny predajných kanálov sú podľa neho integrálnou a dôležitou súčasťou transformácie spoločnosti.

ZSSK - Patrik Horný
Podpredseda predstavenstva ZSSK Patrik Horný. Foto: SITA/Milo Fabian.

Funkcionality budú rozvíjať

„December býva všeobecne najsilnejším mesiacom, no výrazný nárast sme zaznamenali už začiatkom novembra, keď sme spustili inovovaný responzívny e-shop a rovnako aj mobilnú aplikáciu, čo len potvrdilo, že naše prozákaznícke smerovanie je správnne,“ poznamenal riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK Milan Hric. Okrem rýchleho vyhľadania spojenia a intuitívneho nákupu lístka podľa dopravcu nové platformy už poskytujú aj informácie o prípadnom meškaní vlaku.

Na úspešný štart moderných foriem predaja cestovných dokladov podľa Hrica nadviažu aj v tomto roku a funkcionality online predajných systémov budú kontinuálne rozvíjať a zdokonaľovať.

„V ďalších fázach rozvoja mobilnej aplikácie Ideme vlakom sa však naši zákazníci môžu tešiť na očakávanú verziu pre iOS,“ priblížil Hric. „Taktiež bude dopracovaná do aplikácie možnosť výhodného nákupu prostredníctvom kreditného konta ZSSK, ako aj nákup traťových predplatných lístkov a rôznych zvýhodnených ponúk,“ vysvetlil.

Foto: slovakrail.sk.

Rozšíria nákup lístkov v automatoch

ZSSK chce v rámci online predaja minimalizovať počet krokov od vyhľadania spojenia po vygenerovanie cestovného dokladu. Plánuje tiež predaj prevozných lístkov na batožinu či bicykel a postupné rozširovanie predaja medzinárodných cestovných dokladov.

„ZSSK v súčasnosti intenzívne pracuje aj na rozšírení možností nákupu lístkov prostredníctvom samoobslužných multifunkčných automatov na železničných staniciach,“ uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč. „Pôjde o moderné zariadenia, ktoré zabezpečia dostupnosť predaja lístkov vrátane poskytovania informácií v režime 24/7 s využitím bezhotovostných platobných metód,“ dodal.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia