Zvyšné úseky D4 a R7 pri Bratislave budú dokončené v auguste, ministerstvo musí dať súhlas na ich predčasné užívanie

D4 R7

Chýbajúce úseky diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy v dĺžke zhruba osemnásť kilometrov, budované v rámci PPP projektu, by mohli byť podľa hlavného zhotoviteľa odovzdané do užívania predbežne v auguste tohto roka.

V prípade krátkej časti R7 od križovatky Bratislava, Nivy v Prievoze po Slovnaftskú ulicu spoločnosť D4R7 Construction predpokladá otvorenie pre motoristov v septembri.

Informoval o tom vo štvrtok počas obhliadky jednotlivých úsekov generálny riaditeľ spoločnosti Michael Heerdt s tým, že tieto termíny sú ešte podmienené súhlasom Ministerstva dopravy a výstavby SR s ich predčasným odovzdaním do užívania.

Čakajú na potvrdenie z ministerstva

Zhotoviteľ tvrdí, že zostávajúce úseky D4 a R7 sú technicky takmer dokončené a pripravené na odovzdanie do prevádzky. V spomínanom uzle v Prievoze v rámci úseku R7 Bratislava, Nivy – Bratislava, Juh treba ešte dokončiť niektoré práce.

Prevažná časť tohto úseku od križovatky so Slovnaftskou ulicou po jeho koniec je však podľa D4R7 Construction už dokončená a tiež pripravená na prevádzku. Ako informoval Heerdt, čakajú len na potvrdenie ministerstva dopravy, či môžu túto časť R7 otvoriť a nečakať na dokončenie celého uzla v Prievoze.

Vodiči sa vyhnú prejazdu

„Otvorením R7 z križovatky Slovnaftská by sa vodiči z južných obcí mohli počas špičky úplne vyhnúť prejazdu cez obce Rovinka alebo Dunajská Lužná,“ uviedol Heerdt.

Súčasťou úseku D4 Bratislava, Jarovce – Bratislava, Juh, čakajúceho tiež na otvorenie, je dunajské súmostie v dĺžke troch kilometrov, vrátane hlavného Lužného mosta.

Vybudovali aj križovatku D1

V rámci úseku D4 Bratislava, Rača – Bratislava, Východ zhotoviteľ vybudoval aj križovatku s D1, pričom ju dokončil za dva mesiace od odovzdania podjazdu pod D1 zo strany Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Na prepojenie D1 s D4 si musia vodiči počkať niekoľko rokov, pravdepodobne do roku 2023, resp. 2024, v závislosti od trvania verejného obstarávania a výstavby napájacích vetiev.

Ich výstavbu totiž diaľničiari doteraz nezabezpečili, zatiaľ iba pripravujú súťaž na práce ako súčasť plánovaného rozšírenia úseku D1 Bratislava – Triblavina. NDS predpokladá, že prepojenie D1 a D4 by mohlo byť realitou približne po dvoch rokoch od začiatku týchto prác.

Niektoré úseky už využívajú motoristi

Súčasťou projektu D4 a R7 v celkovej dĺžke vyše 59 kilometrov sú už sprevádzkované úseky D4 a R7 v dĺžke takmer 41 kilometrov. Úsek R7 Bratislava, Juh – Šamorín, Západ – Holice spolu s časťou D4 Bratislava, Juh – Bratislava, Podunajské Biskupice je v prevádzke od júla 2020.

Úseky D4 Bratislava, Podunajské Biskupice – Bratislava, Vrakuňa – Bratislava, Východ slúžia motoristom od vlaňajšieho novembra, resp. od februára tohto roka.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Michael Heerdt
Firmy a inštitúcie D4R7 ConstructionMDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRNárodná diaľničná spoločnosť (NDS)