Billa spúšťa projekt na podporu predaja slovenských potravín, ponuku rozšírila o viac ako 80 výrobkov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Billa_01 1.jpg
Foto: BILLA

Spoločnosť Billa spustila nový projekt na podporu predaja slovenských potravín. Obchodný reťazec chce zviditeľniť slovenské výrobky na pultoch i v chladiarenských vitrínach. Spoločnosť sa verejne zaviazala už koncom minulého roka zvýšiť predaj slovenských potravín o 10 %, a zároveň aj navýšiť ich podiel na svojich pultoch.

Za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v Billa o viac ako 14 %. Spoločnosť svoju ponuku rozšírila za toto obdobie o viac ako 80 nových slovenských výrobkov. Informoval o tom vo štvrtok na tlačovej konferencii generálny riaditeľ spoločnosti Billa na Slovensku Dariusz Bator.

„Projekt Doba slovenská je prejavom dôvery v kvalitu slovenských potravín. Trendom posledného obdobia sú lokálne, čerstvé a kvalitné potraviny od domácich výrobcov. Práve tie sa snažíme zaradiť do nášho sortimentu už niekoľko rokov,“ povedal pri príležitosti odštartovania dlhodobého projektu Dariusz Bator.

Zvýšenie podielu slovenských výrobkov v Bille

Podpora slovenských potravín víta aj ministerstvo pôdohospodárstva.

„Uplynulé mesiace nám jasne ukázali, aká dôležitá a nevyhnutná je podpora slovenských potravinárov. Byť patriotom je však pre naše potravinárstvo kľúčové nielen v tých kritických, ale aj v dobrých časoch. Našou prioritou je zvyšovanie potravinovej sebestačnosti Slovenska, v ktorej dostupnosť slovenských potravín v obchodoch hrá kľúčovú úlohu,“ zdôraznil minister pôdohospodárstva SR Ján Mičovský.

Billa zvyšuje podiel slovenských výrobkov na svojom pulte z roka na rok.

„V minulom roku sme predali slovenské potraviny v hodnote viac ako 321,5 mil. eur. V mnohých kategóriách prekračuje podiel predaja slovenských výrobkov viac ako polovicu, napr. v oblasti mäsových výrobkov, lahôdok, pečiva, mliečnych výrobkov, nápojov. V minulom roku sa nám podarilo dohodnúť spoluprácu s viac ako 20 novými slovenskými dodávateľmi a na našich pultoch pribudli od nich desiatky nových produktov,“ povedal Dariusz Bator. Zároveň dodal, že Billa komunikuje s ďalšími slovenskými producentmi o novej spolupráci.

Lidl podporuje slovenských dodávateľov

Aj spoločnosť Lidl tvrdí, že čoraz významnejšie podporuje slovenských dodávateľov. V obchodnom roku 2019 (skončil sa vo februári 2020) od nich nakúpila tovar za viac ako 321,5 mil. eur. Ide pritom o nákupné a nie predajné ceny.

„Spomenutých vyše 320 miliónov je teda suma, ktorá putovala na účty slovenských firiem. V porovnaní s predošlým obchodným rokom ide o nárast viac ako 13 %. V absolútnom vyjadrení zaplatil diskont domácim firmám o takmer 40 miliónov eur viac,“ ozrejmil vedúci úseku komunikácie v Lidl Slovensko Tomáš Bezák. Dodávatelia zo Slovenska zároveň zaviezli tretinu všetkého potravinového tovaru pre Lidl.

Diskontný reťazec Lidl realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov.

„Lidl pred časom rozšíril svoju ponuku o tematický týždeň – Vyrobené na Slovensku, mnoho slovenských výrobkov je súčasťou obľúbeného – Retro týždňa, v každom letáku ponúka zákazníkom – 5 cenových hitov zo Slovenska a každý mesiac je iný slovenský výrobok za skvelú cenu súčasťou kampane – Slovenský rok s Kuchyňou Lidla,“ uzavrel Tomáš Bezák.

BILLA

Spoločnosť Billa, s.r.o., ktorá je súčasťou REWE International AG, pôsobí na Slovensku od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov. V súčasnosti ich prevádzkuje takmer 150 a zamestnáva takmer 4 500 pracovníkov.

V supermarketoch priemernej rozlohy 900 metrov štvorcových Billa ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných.

Agentúra SITA oslovila k téme podpory slovenských potravín aj ostatné obchodné reťazce.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján Mičovský
Firmy a inštitúcie BILLALidlMPRV Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR