Billa získala prestížnu cenu za zodpovedné podnikanie, pri nákupe pomáha nevidiacim

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Pomoc nevidiacim na nákupe
BILLA

Spoločnosť BILLA sa stala národným víťazom v kategórii Zodpovedné podnikanie pre všetkých so svojím projektom dlhodobej a systematickej podpory komunity nevidiacich na Slovensku. V utorok 26. novembra 2019 sa v Helsinkách konalo v poradí už jedenáste slávnostné odovzdávanie Európskej ceny za podporu podnikania a BILLA tam nechýbala. Ocenenie pod záštitou Európskej komisie každoročne predstavuje úspešné iniciatívy zamerané na podporu podnikov a podnikania v Európe.

Spoločnosť BILLA už 15 rokov aktívne spolupracuje s Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska. Ako spoločensky zodpovedná spoločnosť poňala tému zraku a starostlivosti oň komplexne. „Byť súčasťou a zároveň národným víťazom takejto prestížnej celoeurópskej súťaže je pre nás obrovskou cťou a motiváciou. Európska cena za podporu podnikania je inšpiráciou pre potenciálnych podnikateľov a my sme radi, že sa verejnosť dozvie o pridanej hodnote podnikania, akou nepochybne spoločenská zodpovednosť je,“ hovorí ešte plná emócií z galavečera Jana Gregorovičová, senior CSR špecialista BILLA.

Podpora komunity nevidiacich sa postupne rozšírila do rôznych smerov a dala by sa zhrnúť do troch pilierov. Projekt Zdravé oči už v škôlke je zameraný na prevenciu očných ochorení u detí pomocou bezdotykových meraní zrakových parametrov. „Za tri ročníky tohto projektu odborníci skontrolovali zrak už vyše 45 000 škôlkarom. Merania odhalili istú formu zrakovej poruchy až u 15 % detí, ktorým bolo následne odporúčané detailnejšie vyšetrenie u oftalmológa. Štvrtý ročník projektu, ktorý aktuálne prebieha,  prináša do materských škôl nový pridaný rozmer v podobe edukatívnych hračiek,“ hovorí J. Gregorovičová. Unikátnym článkom podpory komunity nevidiacich je služba Nákupný asistent, ktorá systematickejšie a prakticky rieši pomoc pre nevidiacich a slabozrakých zákazníkov. Asistencia im pomáha byť samostatnými, vstupovať do priestorov predajne bez obáv, zároveň školí aj laickú verejnosť a búra pomyselné bariéry.

Skupina nevidiacich a slabozrakých na Slovensku je síce  malá, ale túto pomoc môžeme využiť aj pri ďalších cieľových skupinách, napríklad pri starších ľuďoch, či osobách s iným hendikepom. „Zmyslom celej aktivity je, aby bola verejnosť citlivejšia voči potrebám znevýhodnených skupín a teší nás, že v tejto oblasti sme prví, ktorí sa o to usilujú,“ dodáva J. Gregorovičová. Ľuďom so zrakovým hendikepom pomáha aj finančná zbierka Štvornohé oči, pokladnice v tvare vodiaceho psa sú aktuálne umiestnené až v 64 prevádzkach obchodného reťazca BILLA.

Európska cena za podporu podnikania je ocenením iniciatív z celej Európskej únie, ako aj pridružených krajín v rámcovom programe pre konkurencieschopnosť a inovácie. Spolu sa do súťaže tento rok prihlásilo cez 250 projektov, z toho päť slovenských. V rámci národného slovenského kola získal projekt podpory komunity nevidiacich spoločnosti BILLA druhý najvyšší počet bodov a vo svojej kategórii sa stal národným víťazom. Projekty hodnotila komisia zložená z Ministerstva hospodárstva SR, Združenia podnikateľov Slovenska, Slovenského živnostenského zväzu a Slovak Business Agency, ktorá je národným koordinátorom súťaže. Celoeurópska porota hodnotila projekty na jeseň a na shortlist vybrala osemnásť tých najlepších. Odovzdávanie cien bolo súčasťou trojdňovej konferencie SME Assembly, ktorá je najdôležitejšou udalosťou pre malé a stredné podniky v Európe.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Jana Gregorovičová
Firmy a inštitúcie BILLA