Dopyt po slovenskom mäse rastie. Jeho podiel na pultoch by sa mal zvýšiť, hovorí SPPK

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Bravčové mäso, ilustračná snímka
IFoto: SITA/Marko Erd

Slovenskú poľnohospodársku a potravinársku komoru (SPPK) teší fakt, že o slovenské mäso je u spotrebiteľov po škandále s poľským mäsom väčší záujem.

Komora to uviedla v reakcii na výsledky prieskumu agentúry 2muse, ktoré ukázali, že po škandále s poľským mäsom si až 74 % Slovákov začalo všímať pri kúpe mäsa krajinu pôvodu a 88 % našincov kupuje od kauzy slovenské mäso. Naopak, poľskému mäsu zostali verné len dve percentá Slovákov. Priestor na zvýšenie podielu slovenských potravín v obchodoch teda podľa SPPK určite existuje.

Slovenské je spoľahlivé

„Verím, že sa všetci z afér s pofidérnym mäsom poučíme a uvedomíme si, aké je dôležité podporovať našich producentov potravín, ktorí nie sú poškvrnení žiadnou podobnou potravinovou kauzou,“ uviedol predseda SPPK Emil Macho.

Zvýšený dopyt po slovenských produktoch by mal ísť podľa SPPK ruka v ruke s navyšovaním podielu slovenských potravín na pultoch v obchodoch. Z posledného prieskumu, ktorý SPPK vykonala v decembri minulého roka, vyplýva, že na pultoch obchodných reťazcov je len 40 % slovenských potravín. „Zároveň nám každý rok narastá aj záporné saldo zahraničného obchodu s potravinami. Na raste záporného salda sa však vo veľkej miere podieľajú aj tie potraviny, ktoré si dokážeme sami dopestovať. Naši producenti mäsa zároveň stále vyvážajú veľké množstvo výrobkov aj do okolitých štátov,“ konštatoval Matej Korpáš z tlačového oddelenia SPPK.

Vyvážame priveľa

„Slovenské potraviny podliehajú prísnej kontrole, preto sa spotrebiteľ nemusí obávať, že by nejakým spôsobom poškodzovali jeho zdravie. Je však smutné, že o kvalite slovenských potravín sa utvrdzujeme až po medializovaných škandáloch s nevyhovujúcimi dodávkami zahraničných tovarov,“ pokračoval Korpáš.

Až polovicu slovenského bravčového mäsa vyvezie SR podľa Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory do zahraničia a rovnako tak aj 20 až 25 % produkcie živej hydiny. „Práve tento objem by sa v prípade požiadavky maloobchodu mohol predať na našom území. Dlhodobo je však podiel hydinového mäsa na pultoch obchodných reťazcov pod 50 percent,“ dodal Korpáš.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia