Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
12779075_1155515961149521_4513765909988646940_o.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: Kaufland
5. 04. 2019 8:56 Potravinárske firmy od SITA

Kaufland začína plniť svoj záväzok. Do roka chce predávať len 100% slovenské hovädzie a bravčové

Ochodný reťazec Kaufland pokračuje v rozširovaní ponuky slovenských výrobkov predajom 100-percentného slovenského bravčového mäsa. Ide o mäso zo zvierat, ktorých pôvod, chov, spracovanie a distribúcia sa nachádza výhradne na území Slovenska. Od začiatku apríla je Kaufland schopný dodávať produkty zo 100-percentného slovenského bravčového mäsa na pulty 11 predajní zo 67, ktoré má v SR. Vo všetkých svojich slovenských predajniach by chcel mať Kaufland slovenské bravčové mäso do jedného roka. Informoval o tom na tlačovej konferencii generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Paul Pauls.

„Podpora slovenských dodávateľov a farmárov je jedným z dôležitých bodov spoločenskej zodpovednosti, ktorá pre nás zohráva významnú rolu. Som rád, že ako obchodný reťazec môžeme k tejto podpore prispieť a ponúknuť spotrebiteľovi 100-percentné slovenské bravčové mäso,“ uviedol Paul Pauls. „V prvej fáze ponúkneme podľa možnosti dodávateľa do jednej tony bravčového mäsa denne,“ spesnil riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Slovensko Richard Bendík.

Predajom slovenského bravčového mäsa chce obchodný reťazec podporiť slovenských dodávateľov a farmárov. „Teším sa, že práve obchodný reťazec sa snaží dostať na svoje pulty po kvalitnej slovenskej hovädzine aj kvalitné slovenské bravčové mäso a dúfam, že ho bude čo najviac. Verím tomu, že slovenský spotrebiteľ ocení tento krok, bude vyhľadávať slovenskú bravčovinu, a že spoločne s Kauflandom zároveň pomôže aj slovenským chovateľom ošípaných. Keď bude dopyt po slovenskom mäse, nebudeme ho musieť vyvážať a zároveň dovážať zahraničné,“ uviedla Martina Gondeková z Výskumného ústavu živočíšnej výroby.

Momentálna situácia v oblasti spracovania mäsa zo slovenských ošípaných však podľa Kauflandu nahráva skôr zahraničiu. Aj preto spoločnosť v súčasnosti nevie dostať 100-percentné slovenské bravčové mäso do všetkých svojich predajní v SR. Chce to zeralizovať do jedného roka. „Kým pred 17 rokmi sme mali na Slovensku 1,5 mil. ošípaných, dnes ich je menej ako polovica. V chove ošípaných je Slovensko podľa dostupných údajov sebestačné len na 35-40 %. Aktuálne stavy ošípaných na Slovensku teda nepokrývajú našu spotrebu,“ dodala Gondeková.

Obchodný reťazec Kaufland v súčasnosti prevádzkuje viac ako 1 270 samoobslužných obchodných domov v Nemecku, Českej republike, Poľsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku. Prvý obchodný dom v SR Kaufland otvoril v roku 2000 v Poprade. Celkovo má na Slovensku 67 prevádzok.

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X