Na pultoch obchodov je zhruba 40 percent slovenských potravín, reťazce domácim potravinárom veľmi nepomáhajú

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Potraviny, nakupovanie
Foto: ilustračné, SITA/Branislav Bibel

V obchodoch na Slovensku je zhruba 40 percent slovenských potravín. Obchodné reťazce podľa Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) neprispievajú k ekonomike potravinárskeho priemyslu. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa SPPK Jana Holéciová.

„Záporné saldo zahraničného obchodu s agropotravinárskymi komoditami bude aj tento rok atakovať hranicu 2 miliárd eur. V rebríčku pomeru hrubej produkcie potravinárstva k hrubému domácemu produktu sa Slovensko nachádza na chvoste štátov Európskej únie,“ uviedla Holéciová.

Horšie než Slovensko na tom sú aj Malta a Luxembursko, či krajiny, ktoré nepovažujú poľnohospodárstvo a potravinárstvo za svoju prioritu.

„Musíme otvorene konštatovať, že slovenských potravinárov nechávajú Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR a vláda na vedľajšej koľaji“, skonštatoval predseda SPPK Emil Macho.

Situáciu má podľa SPPK potvrdzovať aj správa o potravinárstve sveta, ktorú zverejnil časopis The Economist. Slovensko sa v rebríčku umiestnilo na 46. mieste. Pre porovnanie uvádza Českú republiku, ktorá v tomto rebríčku obsadila 5. priečku.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Emil MachoJana Holéciová
Firmy a inštitúcie SPPK Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora