Rastlinné produkty už nekupujú len vegáni či vegetariáni. Prednosť im dalo takmer 50 percent Slovákov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Sója, tofu, jedlo
Foto: arcsdsu.wordpress.com

Každý tretí človek na Slovensku znižuje svoju spotrebu živočíšnych produktov alebo zvažuje jej zníženie v budúcnosti. Aj toto zistenie prináša správa „Na vlne rastlinných potravín“, ktorú vydal program Jem pre Zem.

Ide o prvú správu tohto rozsahu na Slovensku, ktorá mapuje trh s rastlinnými potravinovými produktmi doma aj v zahraničí.

Slováci jedia menej živočíšnych produktov

Dáta ukazujú, že počet ľudí, ktorí na Slovensku znižujú konzumáciu živočíšnych produktov, za posledné tri roky neustále rástol. Takmer polovica slovenských domácností (47,4 %) si za rok 2020 kúpila tradičné sójové produkty ako tofu a tempeh. Dve z piatich domácností si za toto obdobie kúpili rastlinné alternatívy mliek a jogurtov (44,8 %), alternatívy mäsových produktov (41,5 %) či syrov (38,3 %).

„Väčšina nákupov rastlinných potravinových produktov na Slovensku nepochádza od ľudí stravujúcich sa vegánsky či vegetariánsky, ale od bežne sa stravujúcich ľudí. Preto je pre výrobcov a predajcov rastlinných alternatív výhodnejšie zamerať sa práve na týchto zákazníkov,“ vysvetlil manažér programu Jem pre Zem Marian Milec.

Prognózy sú optimistické

Kategória rastlinných potravinových produktov má podľa správy pred sebou stále niekoľko výziev. Medzi tie hlavné patria zlepšenie senzorických vlastností produktov či cenové priblíženie sa svojim náprotivkom živočíšneho pôvodu.

Napriek tomu sa podľa správy medziročný nárast hodnoty trhu s týmito potravinami pohybuje v dvojciferných číslach a prognózy sú tiež optimistické.

Jem pre Zem

…je neziskový program, ktorého poslaním je presadzovať udržateľné spôsoby stravovania a robiť ich dostupnejšími. Projekt pôsobí v dvoch oblastiach, u jednotlivcov podporuje záujem o rastlinné stravovanie a uľahčuje im častejšie zaraďovanie rastlinných jedál.

Zároveň zvyšuje dostupnosť rastlinných produktov a jedál na trhu budovaním prostredia, v ktorom je rozširovanie ponuky o takéto potraviny výhodné, atraktívne a jednoduché.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať