Slováci minuli počas Veľkej noci za potraviny viac ako vlani, na tankovanie dali menej

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Potraviny, nakupovanie
Foto: ilustračné, SITA/Branislav Bibel

Veľkonočné sviatky boli tento rok citeľne iné a prejavilo sa to aj na tržbách čerpacích staníc a predajní s potravinami. To, čo Slováci ušetrili na pohonných hmotách, minuli za jedlo. Za potraviny totiž utratili klienti Poštovej banky vo veľkonočnom týždni od pondelka 6. apríla do nedele 12. apríla takmer 6 miliónov eur, čo je o milión viac ako vlani.

Agentúru SITA o tom počas týždňa informovala hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

Masové nákupy

Opatrenia vlády počas Veľkej noci, v rámci ktorých sa od 8. do 13. apríla obmedzil voľný pohyb osôb, zabránili masovým presunom a návštevám naprieč krajinou, ale nezabránili masovým nákupom.

Analýza platieb kartou klientov Poštovej banky v sledovanom období ukazuje, že obmedzenia súvisiace s pandémiou zmenili aj nákupné zvyky našincov.

„Kým najväčší peak veľkonočných nákupov zaznamenávame tradične na Zelený štvrtok, tento rok sa presunul na utorok, čiže na deň pred zákazom vychádzania. Objem platieb kartou nám v tento deň medziročne vzrástol o 38 %, v potravinách až o 79 %. Tohtoročný štvrtok bol až druhým najsilnejším nákupným dňom Veľkého týždňa, pričom počet kartových transakcií medziročne klesol o 14 %,“ upresnila Lýdia Žáčková.

Čerpačky naopak

Opačný trend tentokrát zaznamenali čerpacie stanice. „Čo sa týka tankovania, naši klienti počas Veľkej noci minuli za pohonné hmoty o 29 % menej ako minulý rok. Jediný deň, počas ktorého sme oproti vlaňajšku zaznamenali vyššie tržby na benzínkach bol utorok, teda pred vládnym zákazom presúvať sa medzi okresmi. Objem platieb kartou nám v tento deň medziročne vzrástol o 5 %. Celkovo však môžeme konštatovať, že naši klienti obmedzili cestovanie počas veľkonočného obdobia,“ dodala Lýdia Žáčková.

Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 26 rokov. S viac ako miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám.

Jej vlastnú sieť tvorí 50 pobočiek, 190 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Lýdia Žáčková
Firmy a inštitúcie Poštová banka