Slováci sú chlebový národ, ale prejavujú záujem aj o kváskové pečivo a alternatívne múky

pečivo, chlieb
Foto: ilustračné, Getty images

Slováci sú chlebovým národom. Až dve tretiny z nás jedia na raňajky chlieb a pečivo. V rebríčku obľúbenosti vedie pšenično-ražný chlieb s 32 percentami, nasleduje celozrnné pečivo doplnené celozrnným chlebom.

Tradičné suroviny

„Posledných pár rokov registrujeme trend používania tradičných surovín ako varené zemiaky či ovos. Stúpa aj záujem o kváskový chlieb a pečivo a ich ručné spracovanie,“ uviedla hovorkyňa siete supermarketov BILLA Kvetoslava Kirchnerová. Ako dodáva, dopyt je aj po špeciálnych chleboch a špeciálnych múkach.

Chlieb konzumuje až 98,6 % našej populácie. U slovenských zákazníkov už možno badať záujem o zdravú výživu. Vyhľadávajú tak špeciálne alebo alternatívne chleby a pečivo.

„Zaradiť medzi ne môžeme plnozrnné, cereálne, kváskové, proteínové alebo bezéčkové chleby. Pridaná hodnota týchto pekárenských výrobkov je v ich zložení, ktoré poskytuje konzumentovi rôzne benefity, akými sú vyšší obsah vlákniny, vitamínov, minerálnych látok, proteínov alebo minimalizácia konzervantov,“ doplnila Kirchnerová.

Chlieb si pečú doma

Na základe prieskumu BILLA na vzorke 500 respondentov, zhruba jeden z desiatich Slovákov si pripravuje chlieb sám doma. „Aj v sortimente múk sme zaznamenali trend používania alternatívnych druhov,“ podotkla Kirchnerová.

Aj keď podľa nej najpredávanejšou múkou stále ostáva hladká múka, slovenskí zákazníci majú záujem aj o múku špaldovú, celozrnnú, tekvicovú, pohánkovú, makovú, ryžovú či pšenovú.

Spoločnosť BILLA, s.r.o., ktorá je súčasťou REWE International AG, pôsobí na Slovensku od roku 1993. V súčasnosti prevádzkuje 153 supermarketov a zamestnáva viac ako 4 500 pracovníkov. V supermarketoch priemernej rozlohy 900 metrov štvorcových BILLA ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Kvetoslava Kirchnerová
Firmy a inštitúcie BILLA