Nehrajte u nás schovávačku, prosí IKEA zákazníkov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Nehrajte u nás schovávačku, prosí IKEA zákazníkov
IKEA Foto: SITA/AP

ŠTOKHOLM 17. marca (WEBNOVINY) – Švédsky obchodný dom s nábytkom IKEA žiada ľudí, aby sa v jeho priestoroch nehrali schovávačku. Dôvodom sú obavy o zdravie a bezpečnosť zákazníkov. IKEA sa takto bráni novému trendu, ktorý uplynulý rok spustila mladá Belgičanka.

Tridsať želaní pred tridsiatkou

Nehrajte u nás schovávačku, prosí Ikea zákazníkov
Foto: Thinkstock

Elise De Rijck vo veku 29 rokov zverejnila zoznam 30 želaní, ktoré si chcela splniť pred tridsiatkou. Jedným z nich bola aj túžba zahrať si schovávačku v antverpskej predajni IKEA.

„Niekedy je to zábava urobiť niečo detské. IKEA je ako obrovská obývačka,“ uviedla Belgičanka, ktorá uplynulé leto na sociálnej sieti Facebook pozvala ľudí na masovú schovávačku v obchodnom dome s nábytkom. Do hry sa zapojilo okolo 500 ľudí, ktorí sa na šiestich poschodiach predajne ukryli do chladničiek, medzi plyšové hračky, pod nákupné tašky alebo do úložných priestorov pod posteľami. „Hrali sme schovávačku celý deň. Bolo to vyčerpávajúce, ale také zábavné,“ pochválila sa De Rijck.

Masová schovávačka mierila do sveta

Nehrajte u nás schovávačku, prosí Ikea zákazníkov
Foto: Facebook / 30 voor 30 Foto: Facebook / 30 voor 30

Bláznivý nápad sa zapáčil ľuďom na celom svete. Inšpirovaní mladou Belgičankou túžili po podobnej akcii aj organizátori v Holandsku či v susednom Česku. Na sociálnej sieti sa na avizované podujatia prihlásil závratný počet záujemcov. V holandskom Eindhovene si schovávačku v IKEA chcelo zahrať vyše 32-tisíc ľudí, v Amsterdame ich bolo 19-tisíc, v Utrechte 12-tisíc, v Brede 5500 a v Prahe vyše 1100. Jediné, čo organizátori potrebovali, bol súhlas obchodného domu. Ten však schovávačku vo svojich priestoroch zakázal.

„Je ťažké mať nad všetkým kontrolu. Musíme sa uistiť, aby boli zákazníci v našich obchodoch v bezpečí. Je ťažké tak urobiť, keď nevieme, kde sú,“ uviedla hovorkyňa IKEA Martina Smedberg.

Organizátori teraz hľadajú nové vhodné priestory na konanie masovej akcie. Hoci zákazníci zostali sklamaní, obchodný dom si vďaka hre bez námahy získal celosvetovú publicitu.

www.bloomberg.com, www.telegraph.co.uk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie IKEA