Niekoľko skvelých dôvodov, prečo jesť cícer

Cícer, strukovina
chickpea and parsley www.thinkstockphotos.com

Cícer má lahodnú chuť a je to jediná strukovina, po ktorej vás nenafukuje. Skrýva v sebe množstvo živín. Preto by sme ju určite nemali z jedálnička vynechať. Je však vhodná pre všetkých?

Ideálna potravina pre každého

Cícer neobsahuje žiadny lepok a má vysoký podiel bielkovín, vápnika a železa. Okrem toho skrýva v sebe vitamíny B a C.

Vďaka svojmu zloženiu je preto vhodný aj pri bezlepkovej diéte, diabetickej diéte, diéte s obmedzením kuchynskej soli, nízkokalorickej, bezcholesterolovej, ale aj pri diéte s vysokým obsahom vlákniny.

Cícer, jedlo, strava
Eating chickpea soup Revithia on the stone background top view www.thinkstockphotos.com

Strava pre tehotné

Cícer je ideálny pre tehotné ženy, vďaka jeho bohatému obsahu kyseliny listovej, ktorá chráni plod pred vrodenými vadami a vážnymi poruchami nervovej sústavy.

Tehotenstvo, bolesť, brucho
Thinkstock

Dokáže plnohodnotne nahradiť mäso

Vďaka obsahu bielkovín, je cícer viac ako vhodný pre vegetariánov, vegánov, alebo ak si chcete jednoducho oddýchnuť od konzumácie mäsa. Svojím obsahom bielkovín ( až 19g bielkovny na 100g potraviny) je plnohodnotným zastúpením mäsa.

Cícer, jedlo
Boiled chickpeas, pictures of boiled canned chickpeas for cooking www.thinkstockphotos.com

Má lahodnú orieškovú chuť

Táto strukovina je obľúbená vďaka svojej orieškovej chuti aj u našich detí. Cícer môžeme variť, smažiť, alebo pražiť na sucho. V kuchyni z neho môžeme pripraviť nákypy, dusené pokrmy, polievky, nátierky alebo prílohy. Azda najznámejší pokrm z neho je hummus. Semená cíceru sa varia dlho cca 2 hodiny. Pred tepelnou úpravou je vhodné cícer namáčať vo vode aspoň 4 hod. Naklíčením cíceru viac ako 12 hodín stúpa obsah vitamínov hlavne vitamínu B a C.

Cícer, jedlo,
Indian Food Chana masala on a plate on the table. Horizontal top view

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom