O dcéru spoločnosti Cargo Slovakia sa zaujímajú silní hráči

Cargo
Foto: SITA

BRATISLAVA 24. apríla (WEBNOVINY) – O získanie 66 % akcií spoločnosti Cargo Wagon, a.s., dcérskej firmy Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo), sa zaujíma päť silných hráčov.

Ako informuje v najnovšom čísle ekonomický týždenník Trend, dvaja z nich sú zahraničné železničné firmy, ktoré súťažia na vlastnú päsť. Zvyšní traja majú tiež medzinárodné zázemie, no spojili sa s domácimi veľkopodnikateľmi. Súťažiaci údajne presviedčajú vedenie štátneho nákladného prepravcu, aby ešte upravilo podmienky v ich prospech.

„Alexej Beljajev a Michal Lazar, ktorým sa ako jediným doteraz darilo účasť v tendri udržať v tajnosti, sa do súťaže prihlásili cez svoju logistickú firmu Express Rail. Na slovenských železničných tratiach patrí táto dvojica medzi najväčšie ryby,“ uvádza Trend.

V súťaži sa spojili s francúzskou firmou Ermewa, ktorá je v portfóliu francúzskych štátnych železníc SNCF a označuje sa za európsku jednotku v lízingu nákladných vagónov.

Beljajev a Lazar vlastnia popradskú Tatravagónku, ktorá patrí medzi najväčších výrobcov vozňov a ich komponentov v Európe. S ďalším známym slovenským podnikateľom Vladimírom Poórom sa delia o vlastníctvo v ŽOS Zvolen, ktorý sa špecializuje na opravy lokomotív.

Ecoinvest sa spojil so spoločnosťou Touax

Ďalším silným hráčom v tendri má byť podľa informácií Trendu konzorcium zasielateľskej spoločnosti Budamar Logistics a jej sesterskej firmy Slovenská plavba a prístavy (SPaP) so slovensko-švajčiarskym Axbenetom.

Biznis Budamar Logistics a SPaP je zo všetkých uchádzačov najviac previazaný so štátnym Cargom. Axbenet prenajíma a predáva vagóny na viacerých európskych trhoch, sídli v Trnave a je druhým najväčším zákazníkom ŽOS Trnava, ktorý vlastní V. Poór.

Slovenská firma Ecoinvest, ktorú kontroluje Milan Fiľo, sa v tendri spojila s francúzskou spoločnosťou Touax, ktorá sa v lízingu vagónov považuje za európsku dvojku.

Ďalším účastníkom súťaže je francúzska firma Nacco, ktorá poskytuje vozne na lízing a nedávno ju prevzala americká finančná skupina CIT. V tendri je aj švajčiarska spoločnosť AAA Cargo, ktorá vlastní polovicu akcií vo firme Axbenet.

Cargo chce predať aj druhú dcérsku firmu

Štátne Cargo je podľa Trendu dlhodobo najväčším klientom V. Poóra. „To sa zmení, keď vagóny predá investorovi. Ten si na revízie, opravy a údržbu môže vybrať aj iného dodávateľa. Pre V. Poóra je táto súťaž aj o udržaní si pozície na domácej pôde,“ tvrdí týždenník.

Cargo chce predať aj druhú dcérsku firmu ZSSK Cargo Intermodal. Najprv plánovalo predať 50 % akcií, ale keďže nenašlo záujemcu, po novom predáva 66 % akcií. Horúcim kandidátom na ich kúpu je TransContainer, dcérska firma Ruských železníc Okrem nej je v súťaži aj poľský štátny prepravca PKP Cargo.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s.