Obchodné reťazce kritizujú špeciálny odvod, neférový krok SNS môže zvýšiť ceny na Slovensku

Obchod, potraviny
Foto: ilustračné, Thinkstock

BRATISLAVA 16. októbra (WebNoviny.sk) – Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorá združuje obchodné reťazce Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Tesco a Terno, v stanovisku uviedla, že poslanci SNS svojím novým návrhom zákona o špeciálnom odvode urobili tajne a bez odbornej diskusie ďalší neférový krok, ktorý s vysokou pravdepodobnosťou zdraží potraviny aj nepotravinový sortiment na Slovensku.

Podľa aliancie návrh môže mať dopad na zamestnávanie ľudí a mzdy v obchode a môže znížiť investície do rozvoja a podpory dodávateľov v regiónoch, kde pôsobia.

“Neúmerným, viac ako 40-percentným daňovým zaťažením obchodníkov, jednou z najvyšších DPH na potraviny v EÚ, ako aj legislatívou, ktorá výrazne zvyšuje náklady na mzdy, SNS ďalším odvodom dosiahne, že zo Slovenska, ktoré je v EÚ siedma najlacnejšia krajina s potravinami, a v rámci eurozóny dokonca najlacnejšia, sa stane krajina, kde náklady na predaj potravín aj ďalšieho sortimentu porastú a môže sa to prejaviť aj na vyšších konečných cenách pre spotrebiteľa,” uvádza v stanovisku mediálna zástupkyňa aliancie Lenka Puzlíková.

Aliancia nesúhlasí so zavádzaním ohľadom marží. “Podľa nezávislej ekonomickej štúdie INESS paradoxne majú naši obchodníci nižšiu maržu ako výrobcovia potravín. Tento nový odvod, viazaný na dosiahnutý čistý obrat, je ekonomickým nezmyslom a z ekonomického hľadiska aj núdzovým prvkom. Kým iné osobitné odvody sú väčšinou daňou zo zisku, plošná daň z obratu na našom trhu zatiaľ nie je a pri jej schválení by bola nebezpečným precedensom aj pre iné sektory,“ dodala Lenka Puzlíková.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie SAMO Slovenská aliancia moderného obchodu