Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Pozrite si, ako vyzerali reklamy pred 100 rokmi
Slovenská národná knižnica pokračuje v sprístupňovaní storočných novín na internete, tentokrát ukázali, aké boli v novinách začiatkom minulého storočia odporúčania a reklamy potravinových produktov. Na snímke: Slovenský denník, 31. marec 1914. Foto: Dikda.eu
2. septembra 2014 SprávySlovensko od SITASITA Diskusia()

Obrazom: Takto vyzerali reklamy v novinách pred 100 rokmi

BRATISLAVA 2. septembra (WEBNOVINY) – Slovenská národná knižnica (SNK) pokračuje v sprístupňovaní storočných novín na internete, tentokrát ukázali, aké boli v novinách začiatkom minulého storočia odporúčania a reklamy potravinových produktov.

SNK prináša tému na stránke Dikda.eu v rámci národného projektu Digitálna knižnica a digitálny archív (DIKDA), kde popri digitalizovaných knihách sprístupňuje denníky, týždenníky a mesačníky vychádzajúce na Slovensku pred 100 rokmi, informovala agentúru SITA manažérka publicity DIKDA Zuzana Stančíková.

Obrazom: Pozrite si, ako vyzerali reklamy pred 100 rokmi

Zdigitalizované noviny, ktoré čitateľom napríklad odporúčali, aby si kúpili hovädzí bujón, údeniny či bryndzu, možno nájsť na adrese Dikda.eu.

„Verejnosti dávame možnosť nahliadnuť do storočných novín a časopisov, do rôznorodosti ich tém a štýlu, v akom boli písané. Sú dôkazom života doby a často plné kuriozít a zaujímavostí. Pri téme domácnosti určite zaujmú prvé bujóny a umelá detská výživa na trhu. Napríklad ponuka kvalitných bio produktov bola vtedy samozrejmosťou, naopak, my ich dnes často ťažšie nachádzame,“ povedala generálna riaditeľka SNK Katarína Krištofová.

Pozrite si, ako vyzerali reklamy pred 100 rokmi
Foto: Dikda.eu

Na webstránke dikda.eu národná knižnica postupne uverejňuje vydania periodík Slovenské noviny, Slovenský denník, Národnie noviny, Národný hlásnik, Robotnícke noviny, Ľudové noviny, Slovenský týždenník, Vlasť a svet, Domácnosť a škola, Slovenské pohľady, Veselé noviny, Rarášek, Živena či Dennica.

Projekt DIKDA je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF). Verejnosti sprístupňuje zdigitalizované diela, na ktoré sa už nevzťahuje autorskoprávna ochrana. Môže sa tak stať po uplynutí 70 rokov od smrti ich autorov.

Pozrite si, ako vyzerali reklamy pred 100 rokmi
Foto: Dikda.eu

Odporúčané články

V novom dánskom supermarkete nakupujú zákazníci bez platenia Národná knižnica zdigitalizovala život pred sto rokmi

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...