Očkovacia prémia je hitom. Už sa prihlásili desaťtisíce ľudí, ale bol aj jeden technický problém

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
COVID 19: Očkovanie učiteľov v Trnavskom kraji
Foto: ilustračné, SITA/Martin Medňanský
  • aktualizované 2. augusta, 16:03

Do očkovacej lotérie sa do pondelka 15:00 registrovalo 160-tisíc ľudí. Na pondelňajšom brífingu o tom informoval minister financií SR Igor Matovič. Expremiér tiež predstavil podrobnosti o týždennom žrebovaní v očkovacej prémii. Prvý nápor registrácií systém podľa ministerstva financií zvládol.

Ministerstvo v nedeľu krátko po spustení o 18:30 však evidovalo viaceré podnety od ľudí, ktorým chodili potvrdzujúce SMS a e-maily niekoľkokrát za sebou.

Kde sa treba prihlásiť?

Tento technický problém sa mohol vyskytnúť u prihlásených do 20:24, ale v súčasnosti už systém funguje ako má. Potvrdzujúce SMS by mali mať zároveň už teraz v telefóne všetci, ktorí sa registrovali počas nedeľného večera.

Viac o téme: Očkovanie proti koronavírusu na Slovensku

Všetci záujemcovia o očkovaciu prémiu a sprostredkovateľský bonus sa môžu prihlásiť na stránke www.bytzdravyjevyhra.sk.

V nedeľu sa budú losovať piati ľudia, ktorí môžu vyhrať špeciálnu prémiu 100-tisíc eur. Ak telefón zdvihnú a budú vedieť odpovedať na otázku, ktorú budú vidieť vo vysielaní RTVS, získajú odmenu 100-tisíc eur, inak vyhrávajú tisíc eur.

Výhra až 500-tisíc eur

Ak prvý človek z týchto piatich nezdvihne, ďalšiemu sa zvyšuje výhra na 200-tisíc eur. Ak by nezdvihli a nezodpovedali otázku štyria ľudia, posledný človek tak hrá o 500-tisíc eur.

Od pondelka do piatka bude vylosovaných ďalších 125 ľudí, pre ktorých sú určené ceny od tisíc do 10-tisíc eur. Každý deň bude žrebovaných päť ľudí, ktorí vyhrajú po 10-tisíc eur a 20 ľudí získa po tisíc eur. Zároveň bude raz do týždňa prebiehať elektronické losovanie, žrebovať sa bude 10-tisíc ľudí, ktorí získajú 100 eur.

Niekoľko desiatok tisíc šťastlivcov

Ako uviedol minister financií, spolu bude na Slovensku 110-tisíc „šťastlivcov“. Na očkovaciu prémiu pôjde dokopy približne 21-miliónov eur. Štát podľa Matoviča využíva medzinárodne odskúšaný marketingový nástroj, ktorý má zvýšiť sledovanosť a povedomie o relácii a atraktivitu zlosovania.

„Každý z nás sa môže slobodne v nedeľu večer rozhodnúť, či pôjde na pivo alebo bude sedieť pred televíziou a pokúsi sa vyhrať hlavnú cenu,“ uviedol expremiér.

Rezort financií podľa jeho šéfa počíta aj s prostriedkami na kampaň, ktorá spropaguje zlosovanie a vysielanie na RTVS.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Dôležitá je edukačná stránka

„Moje očakávanie je také, aby sme s úctou, pochopením a rešpektom komunikovali s ľuďmi, ktorých presvedčiť dokážeme,“ doplnil Matovič s tým, že od rezortu zdravotníctva očakáva kampaň, ktorá bude postavená na vysvetľovaní a argumentoch.

Popri finančnej motivácii je podľa Igora Matoviča mimoriadne dôležitá edukačná stránka týchto akcií. Popri kampani by mali ľudia zároveň dostať odpovede na „nezodpovedané otázky“.

Minister podotkol, že približne 51 % ľudí z dospelej populácie stále nie je zaočkovaných. Veľká časť z nich váha, má strach a otázky, na ktoré nepočuli odpovede.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie MF Ministerstvo financií SR