Odklad olympiády v Tokiu zvažujú už aj organizátori, riešia viacero variánt

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Olympiada v tokiu
Foto: ilustračné, SITA/AP

Nahlas sa o tom stále nehovorí, ale organizátori olympijských hier v Tokiu sa už v tichosti pripravujú na odloženie najväčšieho sviatku športovcov. Inými slovami, začína sa reálne zvažovať možnosť, že olympijské hry sa pre celosvetovú pandémiu koronavírusu neuskutočnia v pôvodne naplánovanom termíne 24. júla – 9. augusta 2020. Informovala o tom agentúra Reuters a neskôr aj AP s odvolaním sa na japonské zdroje.

Viac variantov odkladu

Podľa televízie NHK bude Medzinárodný olympijský výbor už v nedeľu večer rokovať o možnosti odkladu Hier na neskorší termín. Konečný verdikt sa očakáva do niekoľkých týždňov, najneskôr do mesiaca.

Viac o téme: Koronavírus

Mali by sme vymyslieť čo najúčinnejší variant odloženia olympijských hier. Pokúsime sa vytvoriť aspoň tri také varianty, teda plány B, C a D podľa dĺžky oddialenia pôvodného termínu. Dôležitá bude aj výška ekonomických dopadov v prípade rôznych alternatív,“ informoval nemenovaný zdroj japonskej agentúry Kjódó. Do úvahy údajne prichádza krátky posun Hier o 30 či 45 dní, ale aj tzv. dlhší variant s ročným či dokonca dvojročným oneskorením. „Čím neskôr sa prijme takéto rozhodnutie, tým viac porastú náklady,“ doplnil zdroj Reuters.

Ak by sa prijala možnosť usporiadať OH 2020 v pôvodnom termíne, ale bez divákov, znamenalo by to stratu približne 800 miliónov amerických dolárov. Podľa viacerých zdrojov je dnes veľká väčšina z celkového počtu 7,8 milióna vstupeniek už predaná a organizátori veľmi nerátajú s vrátením peňazí fanúšikom.

Obrovské investície Japoncov

Japonci značne investovali do „svojich“ olympijských hier. Oficiálne sa objavili informácie o výdavkoch vo výške 12,6 miliárd amerických dolárov, hoci správy z vládneho auditu uvádzajú až dvojnásobné čísla. Len postavenie Nového národného štadióna Japoncov stálo 1,43 miliardy USD.

Najväčšie svetové televízie zaplatili za práva z vysielania a exkluzívny reklamný priestor ďalšie miliardy. Toto všetko nechcú v krajine vychádzajúceho slnka zahodiť len tak do koša, hoci už aj americký prezident Donald Trump verejne vyzval organizátorov a predstaviteľov MOV, aby najväčší športový sviatok posunuli o jeden rok.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie MOV Medzinárodný olympijský výbor