Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlak
Foto: ilustračné, SITA/Marek Mrviš
22. 02. 2018 15:09 Ekonomika od Webnoviny.skSITA Diskusia

Odstavené sú štyri vlaky, reaguje ŽOS Vrútky na tvrdenia Matoviča o nefunkčných vozidlách

BRATISLAVA 22. februára (WebNoviny.sk) – Z 32 nových dieselmotorových jednotiek radu 861, ktoré spoločnosť ŽOS Vrútky, a. s., dodala Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK), sú na základe uplatnenej reklamácie odstavené štyri vozidlá.

Dva vlaky majú poruchu motora pre chybu vodného čerpadla a ďalšie dva majú prasknutý chladič, pričom odstránenie porúch bude podľa garancie bezplatné.

Informovala o tom spoločnosť ŽOS Vrútky s tým, že pre násilne poškodené kolesá sú odstavené štyri vozidlá (trať Prešov – Bardejov), sedem pre údržbu a dve pre násilnú škodu po strete s cudzím motorovým vozidlom. Mimo prevádzky je z rôznych dôvodov spolu sedemnásť týchto vlakov.

Matovičove vyjadrenia postúpili právnikovi

Vrútocká firma tak reagovala na tvrdenia poslancov parlamentu za OĽaNO Igora Matoviča a Jána Marosza, ktorí v utorok 20. februára informovali, že z 32 dieselmotorových vozidiel je nefunkčných sedemnásť a pre častú poruchovosť ich musia nahrádzať vyše štyridsaťročné „haraburdy“ bez klimatizácie.

„Je teda zrejmé, že z 32 vozidiel sú na záručnej oprave štyri vozidlá a nie sedemnásť ako tvrdí pán Matovič. Záručné opravy motora sú vykonávané dodávateľom motora firmou MAN a výmena chladičov je vykonávaná dodávateľom railpacku (prevodovky) firmou Voith,“ uviedla Jana Horníková z marketingu ŽOS Vrútky.

„Dieselmotorové jednotky boli dodávané na základe najnižšej ceny, ktorá vyplynula z elektronickej aukcie, v ktorej ŽOS Vrútky súťažili s poľskou firmou PESA podľa medzinárodných tendrových podmienok,“ poznamenala Horníková. „Keďže máme podozrenie, že pán Matovič svojimi lživými vyjadreniami poškodzuje našu firmu, jeho vyjadrenia sme postúpili nášmu právnemu zástupcovi,“ dodala Horníková.

Za poruchy môžu aj dopravné nehody

ZSSK tiež potvrdila, že z 32 dieselmotorových jednotiek radu 861, ktoré dodala spoločnosť ŽOS Vrútky, v regionálnej doprave momentálne nejazdí sedemnásť. Príčinou toho však nie je len ich poruchovosť, ale aj pravidelná údržba a nehody s cestnými motorovými vozidlami.

Národný osobný vlakový dopravca obstaral uvedený počet vlakov spolu za takmer 131 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (157 mil. eur vrátane DPH) cez dva projekty, spolufinancované zo zdrojov Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava 2007 – 2013.

V prvej fáze v roku 2009 objednal dvanásť jednotiek za skoro 53 mil. eur a v druhej fáze v roku 2013 ďalších dvadsať kusov za 78 mil. eur bez DPH.

Odporúčané články

Na meškajúce vlaky ZSSK sa vlani v cieľovej stanici čakalo v priemere sedemnásť minút Poslanci SNS si budú platiť dopravu z vlastných peňazí, Bernaťák hovorí o zrušení „papalášizmu“

Neprehliadnite

Opozícia tvrdeniami o osobitnom odvode zavádza verejnosť a hovorí hlúposti, tvrdí Danko Skvelá Paulína Fialková je tretia vo Svetovom pohári, v Hochfilzene bola v Top 10 aj Kuzminová SpaceShipTwo vyletel do kozmického priestoru, úspech priblížil komerčné výlety do vesmíru Bödör zásadne odmieta mediálne hry, s vraždou Kuciaka nemal nikdy nič spoločné Ceny potravín na Slovensku rástli najrýchlejšie v EÚ a to ešte reťazce neplatili Dankov odvod Švajčiarsky pohár 2018: Slovenskí hokejisti za 15 sekúnd zmazali náskok Rusov, ale nakoniec prehrali (foto) Šarže kvapiek Pleumolysin sťahujú z trhu, zistili nedostatok v ich kvalite Domáce je lepšie? Nie vždy. Tieto štyri druhy potravín radšej kúpte v obchode

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies