Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Igelitova taska final.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: Lidl

Opatrenia proti záplave plastov: Lidl prestal predávať najtenšie igelitky

BRATISLAVA 6. decembra 2018 (WBN/PR) – V žiadnej zo 134 predajní spoločnosti Lidl Slovenská republika si už nekúpite najtenšie deväťcentové igelitky, diskontný reťazec splnil svoj sľub a úplne ich vyradil zo svojej ponuky. Ročne ich pritom predal takmer 11,5 milióna.

Lidl si v plnej miere uvedomuje svoju zodpovednosť za stav životného prostredia a preto mal všetky igelitky spoplatnené už od svojho vstupu na trh, zákazníkom ich teda nikdy zadarmo nerozdával. Rozhodnutie prestať predávať najtenšie tašky je ďalším z konkrétnych krokov v boji Lidla proti záplave plastov. Diskont sa zaviazal obmedziť používanie plastov o 20% a dosiahnuť 100% recyklovateľnosť plastových obalov vlastných značiek do roku 2025.

„Máme nastavenú jasnú a dlhodobú stratégiu v téme plasty, ktorá stojí na troch pilieroch: nahradiť – obmedziť – recyklovať. Vyradenie najtenších igelitiek zo sortimentu a ich nahradenie udržateľnejšími a ekologickejšími alternatívami je iba jedným z krokov na našej ceste,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákup. Všetky opatrenia platia vo všetkých 134 predajniach diskontného reťazca na Slovensku bez rozdielu.

Ďalším z konkrétnych záväzkov Lidla je vyradenie plastových výrobkov na jedno použitie z predaja do konca roku 2019. Ide o produkty ako sú slamky, jednorazové poháre a šálky, taniere, príbory a vatové tampóny s plastovou paličkou. Tieto produkty budú nahradené výrobkami z alternatívnych a recyklovateľných materiálov, na vývoji ktorých momentálne Lidl pracuje spolu so svojimi dodávateľmi. V ďalšom kroku je cieľom Lidla dosiahnuť zmenu príborov a slamiek na pitie aj v oblasti polotovarov a nápojov. Spomenuté plastové výrobky na jedno použitie predstavujú ročný objem ďalších 35 ton, čo v súčte s taškami znamená 160 ton plastov. Lidl v roku 2017 recykloval bezmála 800 ton plastov.

Úspornejšie obaly, menší podiel plastov

Lidl sa dlhodobo snaží znižovať objem použitých obalových materiálov a zároveň zvyšovať ich recyklovateľnosť. Stanovené ciele sú teda logickým pokračovaním tejto stratégie. „Spolu s našimi dodávateľmi diskutujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách – napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie,“ doplnil Martin Nagy.

Odporúčané články

Počet ochorení na rakovinu stále stúpa a preto netreba podceňovať prevenciu Foto: Veľryba mala v sebe kilogramy plastov, vedcov šokovalo ich množstvo

Neprehliadnite

Čaputová by bola prezidentkou, prieskum ukázal jej náskok pred Šefčovičom Svetový pohár v biatlone (šprint – Oslo): Kuzminová získala malý glóbus, Fialková s tretím miestom Ktoré očkovania detí najčastejšie rodičia odmietajú? Most-Híd odporúča svojim voličom, aby v druhom kole prezidentských volieb podporili Čaputovú O návrhu na rozpustenie Kotlebovej Ľudovej strany Naše Slovensko bude rozhodovať najvyšší súd Novú sezónu NHL otvorí zápas v Prahe, už zverejnili aj ceny vstupeniek Spánok je pilierom zdravia. Ako môžete podporiť jeho kvalitu? Prerušili stíhanie podnikateľa Jozefa M., pre ťažkú chorobu sa nemôže postaviť pred súd

Témy

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Aktuálne správy

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.