Osem tipov, ako si udržať hmotnosť

Hmotnosť, váha, chudnutie, diéta
Foto: www.flickr.com

BRATISLAVA 3. júla (WEBNOVINY) – Pred letom a dovolenkou trápia kilogramy navyše takmer každého ešte viac ako inokedy počas roka. Schudnúť je ťažké, udržať si optimálnu hmotnosť ešte ťažšie. Stačí ale trochu pevnej vôle a tukové vankúšiky sa späť nevrátia. Dietológovia z medicínskeho centra v Mníchove radia klientom nasledovné tipy:

1. Pri varení a aj v studenej kuchyni začnite používať olivový olej. Čerstvú zeleninu konzumujte pokvapkanú olivovým olejom. Rýchlejšie sa tak trávi.

2. Ovocie jedzte do pätnástej hodiny. Večer dietológovia ovocie jesť neodporúčajú pre vyšší obsah cukrov.

3. Dodržiavajte pitný režim. Počas dňa vypite minimálne dva litre tekutín. Pite vodu, nesladené šťavy ovocné aj zeleninové a nesladené čaje. Zabudnite na sladké nápoje, minerálky s cukrom, priemyselne vyrábané džúsy ako aj energetické nápoje.

4. Zmenšite porcie, jedzte viackrát za deň (najlepšie päť) . Nevynechávajte raňajky, lebo inak vyhladovaný na obed zjete dvojnásobné množstvo jedla. Obrovský obed a večera udržať váhu nepomôžu.

5. Prestaňte kupovať pekárenske výrobky z bielej múky. Jedzte celozrné výrobky a výrobky s vysokým podielom prirodzenej vlákniny.

6. Vyraďte tučné bravčové mäso aj produkty z neho ako údené mäso, salámy, paštéty, šunky…) a nahraďte ho bielym mäsom, najlepšie kuracím a rybami

7. Vynechajte na obed aj večeru krémové smotanové polievky a jedzte diétne

vývary

8. Vyraďte z jedálnička plnotučné, údené a zrejúce syry, plnotučné jogurty, smotany, dezerty a sladkosti a čokolády.

Tipy, ako sa stravovať:

Jedlo
Foto: commons.wikimedia.org

Raňajky:

A: ovsené vločky, ovocie, orechy, biely netučný jogurt

B: celozrnné pečivo s cottage syrom, zelenina

C: praženica s celozrným chlebom a zelenina

Desiata:

A: grahamové tyčinky alebo musli

B: ovocie

C: jogurt alebo odtučnený tvaroh

Obed:

A: kuracie prsia alebo ryba na prírodný spôsob alebo grile s anglickou alebo grilovanou zeleninou

B: zeleninový šalát s kuracím mäsom, tuniakom alebo vajíčkom, nízkotučný dresing

C: zeleninové rizoto so syrom

Olovrant:

A: Čerstvá nakrájaná zelenina podľa chuti

B: celozrné pečivo s nátierkou

C: ovocný šalát

Večera:

A: zapekaný baklažán so syrom a mletým mäsom, pradajkový šalát

B: špenát na cesnaku s vareným vajíčkom

C: chudá šunka a plátky netučného syra so zeleninou

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom