Osobitné aspekty podnikania v prostredí internetu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Internet
Foto: SITA/AP

BRATISLAVA 9. apríla (WEBNOVINY) – Každá oblasť podnikania sa vyznačuje svojimi špecifikami.

Avšak v prípadoch, kedy sa určitý subjekt rozhodne ponúkať svoje tovary alebo služby cez internet, vstupujú do hry určité osobitné aspekty, ktoré sú spojené práve s podnikaním v prostredí internetu.

Identifikácia týchto aspektov a správne pochopenie ich dôsledkov pritom môže byť významná nielen v súvislosti s otázkou úspechu či neúspechu daného podnikateľského zámeru, ale aj v záujme vyhnutia sa rizikám v podobe rôznych sankcií zo strany orgánov dozoru, či žalôb konkurentov alebo zákazníkov.

Právna úprava podnikania v prostredí internetu nie je obsiahnutá v žiadnom ucelenom právnom predpise. Naopak, priamo či nepriamo vyplýva z viacerých právnych predpisov z rôznych oblastí a je „dotváraná“ nielen aplikačnou praxou, ale i rozhodovacou činnosťou súdov a iných orgánov verejnej moci.

Zásadnú úlohu tu zohrávajú aj obchodné zvyklosti, a to najmä tam, kde sa riešia medzinárodné vzťahy (ktoré sú pre prostredie internetu typické).

Každý podnikateľský subjekt rieši spravidla ako prvé otázky, v akej oblasti a pod akým názvom vlastne bude podnikať. Pri výbere obchodného mena treba predovšetkým odlišovať, či sa bude jednať o fyzickú osobu – podnikateľa (napr. živnostník) alebo o právnickú osobu (predovšetkým obchodnú spoločnosť).

Celý článok si môžete prečítať —>> TU.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať