Po nedávnom oficiálnom začiatku výstavby prvej etapy úseku v dĺžke 4,3 kilometra vláda schválila návrh ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka, aby aj stavba druhej etapy v dĺžke 10,2 kilometra bola v plnom profile.
O príspevok vo výške osem tisíc eur bude možné žiadať od 2. septembra do 31. októbra. V prvom kole môže príspevok získať päťsto vlastníkov nových rodinných domov s takmer nulovou potrebou energie.
Slovensko môže vyčerpať zo zdrojov Európskej únie na stavbu diaľnice vyše 278 miliónov eur, celkové náklady tohto projektu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra sú viac ako 327 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.
Z dôvodu nevyhovujúcej infraštruktúry podľa opozičného hnutia vlaky meškajú denne spolu 750 minút. Ministra dopravy a výstavby vyzýva, aby sa okamžite začal zaoberať touto situáciou.
Poslanec NR SR a tieňový minister OĽaNO Ján Marosz povedal, že minister dopravy a výstavby Árpád Érsek „by mal skončiť s falošnou hrou na hľadanie súkromníka“.
Úsek v dĺžke 4,3 kilometra postaví za 142,88 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty združenie stavebných spoločností Váhostav – SK a TuCon, zaviazali sa, že to stihnú za tri a trištvrte roka, do jari 2023.
V troch vzorkách posledného testovania sa podľa Ministerstva dopravy a výstavby SR vyskytoval azbest, ktorý síce po zakopaní do zeme neohrozuje zdravie ľudí, avšak manipulácia s ním je nebezpečná a nemal byť použitý pod diaľnicou.
Ministerstvo dopravy a výstavby v súčasnosti priamo poskytuje príspevky pre organizácie cestovného ruchu, predtým išli cez Slovenskú agentúru pre cestovný ruch.