Peugeot oživil modelom 308 skratku GTi

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Peugeot 308 GTi
Foto: Peugeot

BRATISLAVA 21. mája (WEBNOVINY) – Možno sa vám označenie GTI spája skôr s nemeckou automobilkou Volkswagen, no tá nie je jediná, ktorá tieto tri magické písmenká používa. Peugeot už v roku 1984 predstavil model 205 GTi, ktorý sa stal jedným z prvých modelov kategórie „hot-hatch“. Zatiaľ čo prvý počin Peugeotu s trojicou písmen GTi je doteraz uznávaný ako definícia pojmu „hot-hatch“, s príchodom 90-tych rokov minulého storočia nositelia tejto skratky „vymäkli“. Teraz je tu však model 308 GTi, ktorý si chce vyše 10 rokov zanedbávanú reputáciu napraviť.

Na jeho pohon slúži známy motor 1.6 THP, ktorý vznikol v spolupráci s BMW. Môže sa pochváliť priamym vstrekom benzínu do valcov, variabilným časovaním aj zdvihom ventilov a turbodúchadlom s technológiou „twin-scroll“, ktoré disponuje prepúšťacím ventilom a pracuje s plniacim tlakom 1,3 baru. Vďaka tomuto všetkému konečný výkon motora dosahuje 147 kW (200 k), ktorý je k dispozícii od 5500 do 6800 ot./min. Krútiaci moment 275 Nm motor produkuje už od 1700 do 4500 ot./min.

Agregát je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a „tristo-osmičku“ dokáže na stovku rozbehnúť za 7,7 sekundy. V kombinovanej premávke pri tom spotrebuje 6,9 litrov benzínu na 100 km. Údajne by mal týmto výkonom zodpovedať aj adekvátny zvukový prejav auta, ktorému sa v Peugeote venovali.

Peugeot 308 GTi
Foto: Peugeot

Foto: Peugeot

Peugeot 308 GTi
Foto: Peugeot

Foto: Peugeot

Peugeot 308 GTi
Foto: Peugeot

Foto: Peugeot

Peugeot 308 GTi
Foto: Peugeot

Foto: Peugeot

Nezabudli však ani na takú podstatnú vec, akou je podvozok. Model GTi dostal tuhšie tlmiče a pružiny. Jeho svetlá výška bola znížená a 1 cm. Posilnené boli samozrejme aj brzdy. Auto jazdí na kolesách s rozmermi 225/40 R18. To všetko svedčí i tom, že Peugeot to s modelom 308 GTi myslí vážne. Túto hypotézu potom potvrdzuje úplne vypínateľné ESP, čo je u značky Peugeot veľkou zvláštnosťou. Takouto výsadou sa totiž môže pochváliť iba model RCZ.

Zvonku rozpoznáte model 308 GTi podľa nápisov „GTi“ na bokoch a v zadnej časti auta. Tam nájdete aj nový strešný spojler a nižší zadný nárazník s čiernym difúzorom. Paradoxom však je, že Peugeot 308 GTi sa bude vyrábať výhradne iba s päťdverovou karosériou. Trojdverová verzia v ponuke nebude.

Oficiálne uvedenie Peugeotu 308 GTi na francúzsky trh prebehne 10. júna. Ceny na francúzskom trhu budú začínať na úrovni 26 900 €.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie PSA Peugeot Citroën