Pivá a cider od Heinekenu na Slovensku zdražejú, môžu za to náklady na výrobu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Heineken
Foto: archívne, SITA/AP

BRATISLAVA 29. novembra (WebNoviny.sk) – Spoločnosť Heineken Slovensko zvýši v budúcom roku cenu piva a cideru. Ako informovala spoločnosť, cena piva by sa mala zvýšiť do 3,5 %, čo predstavuje približne dva až tri centy na pol litra piva či cideru.

Dôvodom nárastu cien je nárast vstupných nákladov na výrobu produktov v ostatných rokoch, predovšetkým surovín a obalových materiálov, ceny práce a energií. Upravené ceny piva a cideru budú s platnosťou od 1. januára 2018.

Náklady na výrobu sa zvýšili

„Plošne sme nezvyšovali ceny od januára 2013. V posledných rokoch sme zachovali ceny nášho piva a ciderov aj napriek neustále rastúcim nákladom. Za posledné obdobie však obalové materiály, najmä plechovky, zdraželi až o 27 % a komodity ako pivovarnícky slad o 6 %, ovocné šťavy ako dôležitá ingrediencia našich ciderov až o 70 %. To sú popri nepretržitom náraste cien energií a ceny práce hlavné dôvody, ktoré nás primäli premietnuť túto skutočnosť do našich predajných cien. Urobili sme však všetko preto, aby dopad na spotrebiteľa bol minimálny,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Heineken Slovensko Odin Goedhart.

Súčasť jednej z najväčších pivovarníckych skupín

Spoločnosť Heineken Slovensko je súčasťou jednej z najväčších pivovarníckych skupín na svete Heineken N.V. Na Slovensku predáva pivné značky Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt a regionálny Martiner, ako i niektoré známe zahraničné značky ako sú Krušovice, Starobrno a Desperados.

Od roku 2015 sa Heineken Slovensko stal výrobcom cideru značky Strongbow, ktorý vyrába v pivovare Hurbanovo a dodáva na trhy strednej a východnej Európy. Od roku 2017 uviedol na trh aj slovenskú značku cideru Lišiak zo sadu.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Heineken Slovensko