Pivovarníci a zdravotníci pripravili Deň zodpovednosti

Pivo
Foto: SITA, AP

BRATISLAVA 26. júna (WBN/PR) – Úrad verejného zdravotníctva SR v spolupráci so Slovenským združením výrobcov piva a sladu pripravili kampaň za zodpovednú konzumáciu alkoholu – Deň zodpovednosti.

Ako na tlačovej besede o tom informoval vedúci odboru podpory zdravia Úradu verejného zdravotníctva Róbert Ochaba. Zámerom kampane je prevencia nadmerného užívania alkoholických nápojov. „Je to pilotný projekt a Deň zodpovednosti je prvou spoločnou kampaňou orgánov verejného zdravotníctva a profesijného združenia,“ uviedla prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Júlia Hurná.

Doložila, že sa snažili vyhnúť mentorovaniu, ale naopak chcú viesť kampaň nevtieravo, vniesť do nej hravé a zábavné prvky. Ak verejnosť zareaguje pozitívne a Deň zodpovednosti bude úspešný, radi by ho zopakovali aj v budúcnosti.

Piť treba rozumne a striedmo

„Počas kampane 2. júla v 36 slovenských mestách na vyhradených frekventovaných miestach stretnú obyvatelia odborných pracovníkov z regionálnych úradov verejného zdravotníctva, ktorí budú poskytovať informačné letáky, špeciálne poradenstvo a vykonávať bezplatné pečeňové testy,“ informoval Ochaba. Doložil, že budú hovoriť o prevencii a súčasne budú informovať o následkoch nadmerného pitia.

Ako informovali zástupcovia dvoch najväčších pivovarov na Slovensku nadnárodnej spoločnosti Heineken a spoločnosti Pivovary Topvar, a.s, ktorá je súčasťou nadnárodnej spoločnosti SAB Miller, ktoré spolupracujú na kampani, ak ste dospelí, a máte chuť na alkoholický nápoj, môžete ho vychutnať – ale zodpovedne. Podľa organizátorov kampane Deň zodpovednosti stačí sa len ku konzumácii alkoholu postaviť rozumne, dodržiavať pravidlá striedmosti.

Slovák vypije takmer deväť litrov alkoholu ročne

V piatich slovenských mestách sa uskutočnia ukážky už existujúcich prevenčných programov realizovaných spoločnosťami Heineken a Topvar.

Kampaň podporuje aj šéf zdravotníckeho výboru NR SR Richard Raši, ktorý uviedol, že Slováci od 15-tich rokov a vyššie vypijú ročne v priemere 8,6 litra na
Oktoberfest
Foto: SITA/AP

hlavu. Podľa jeho názoru by to mal byť aj deň zodpovednosti rodičov za svoje deti, lebo nadmerné pitie u mladistvých je problém, ktorý trápi celé Slovensko.

„Za významný prostriedok prevencie proti nadmernému užívaniu alkoholu považujeme kvalitnú informovanosť, preto budú pracovníci regionálnych úradov verejného zdravotníctva ponúkať aj špeciálne letáky a ďalšie informačné materiály. Okrem toho vo vybraných mestách – v košickom, bratislavskom i žilinskom Auparku, prešovskom a trnavskom obchodnom centre Max stretnú návštevníci špeciálnu hliadku zloženú z anjela a policajtky, ktoré preveria znalosti ľudí a za správne odpovede poskytnú odmenu,“ informovala prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Júlia Hurná.

Viac informácii o kampani, o spôsoboch prevencie a pomoci nájdu záujemcovia na internetových stránkach www.uvzsr.sk, www.piterozumne.sk a www.promile.sk.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Júlia HurnáRichard Raši
Firmy a inštitúcie Slovenské združenie výrobcov piva a sladu