Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Višnove dialnica cesta
Stavenisko budúceho tunela Višňové (úsek D1 Višňové - Dubná Skala). Foto: SITA/Lukáš Macek
4. 04. 2014 20:19 Ekonomika od SITASITA Diskusia

Počas dvoch rokov začali práce na stavbe 74 km diaľnic

BRATISLAVA 5. apríla (WEBNOVINY) – Počas dvojročného obdobia od apríla 2012, čo je ministrom dopravy Ján Počiatek, sa na Slovensku začali práce na stavbe siedmich úsekov diaľnic a rýchlostných ciest v dĺžke 74 kilometrov, z toho 46 km v plnom a 28 km v polovičnom profile.

Vo výstavbe sú aj ďalšie tri diaľničné úseky v dĺžke takmer 37 km, kde práce začali ešte počas predošlého ministra dopravy Jána Figeľa. Súčasné vedenie ministerstva stále trvá na tom, že je reálne rozostavať spolu 310 km a odovzdať viac ako 100 km diaľnic a rýchlostných ciest do konca funkčného obdobia vlády o dva roky.

Prvé dva roky boli mimoriadne náročné

„Na začiatku druhého roka vládnutia sa nám podarilo vypísať päť diaľničných tendrov v predpokladanej hodnote viac ako 1,2 mld. eur, z ktorých tri sme počas uplynulého roka aj úspešne uzavreli. Len v minulom roku sa nám podarilo rozostavať takmer 60 km diaľnic a rýchlostných ciest, ktorých reálna vysúťažená hodnota presahuje 1,2 mld. eur,“ informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Prvé dva roky v rezorte dopravy označil za mimoriadne náročné. „Kým prvý rok bol v znamení konsolidácie po predchádzajúcom vedení, ten uplynulý už bolo vidieť výsledky našej tvrdej práce,“ uviedol.

Podľa riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja je odovzdanie nových 100 km diaľnic reálne, keďže do dvoch rokov stačí dokončiť rozostavané úseky. Za nereálne však považuje rozostavať celkovo 310 km.

Výstavba diaľnice D1 Fričovce – Svinia
Foto: SITA

Rozostavať 310 km je vysoko nereálne

„Ak dokázal pán minister za dva roky rozostavať len 46,5 km v plnom profile, neviem si predstaviť ako dokáže za ďalšie dva roky rozostavať 310 km. Je to vysoko nereálne,“ tvrdí Matej. Bývalý poradca expremiérky Ivety Radičovej pre dopravu aj exposlanec za SDKÚ-DS uviedol, že novela zákona o verejnom obstarávaní nezrýchlila súťaže.

Tým, že Úrad pre verejné obstarávanie podľa Mateja nevie vydať rozhodnutie o postupe k stavebným firmám, ktoré sa podieľali na kartelovej dohode z minulosti, blokuje začatie výstavby na ďalších úsekoch.

„Ak k tomu prirátame reštrukturalizáciu Doprastavu, nebodaj aj Váhostavu, tak sa v roku 2014 spustí lavína reštrukturalizácií ich dodávateľov a výstavba sa výrazne v tomto roku spomalí,“ dodal Matej.

Odporúčané články

Počiatek je optimista, čoskoro odovzdá kilometre diaľnic Rezort dopravy je proti mýtu na cestách II. a III. triedy

Neprehliadnite

Okresný predseda ĽSNS mal vytetovaný hákový kríž na hrudi, strana sa však dištancuje od fašizmu Stoch je medzi najaktívnejšími strelcami Európskej ligy, Dabbur má na konte najviac gólov Primátor Vranova n/Topľou si pohorší, poslanci mu schválili o 600 eur nižší plat ako mal Zjazdový lyžiar Marc Gisin mal vo veľkej rýchlosti hororový pád, na trati zasahoval vrtuľník Štáty Európskej únie predĺžili sankcie voči Rusku, dôvodom nedodržiavanie minských dohôd Video: Halák bol pri neúspechu Bostonu proti Pittsburghu, Ovečkin strelil druhý hetrik po sebe Most-Híd by podľa Gála opäť vstúpil do súčasnej koalície, dôvod na predčasné voľby nie je Zlodeji pri prepade vo Zvolene strhli mužovi kapsičku z pleca, spôsobili mu smrteľné zranenia

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies