Firmy uprednostnia bicykle pred autami, motiváciou je kampaň

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Bicykel cyklisti cesta
ilustračné foto Foto: SITA/Diana Černáková

KOŠICE 30. apríla (WEBNOVINY) – Prešovčania sa počas mája zapoja do celonárodnej kampane pod názvom Do práce na bicykli. Do súťaže sa prihlásilo 23 tímov, počet členov zatiaľ nie je uzavretý, lebo pravidlá povoľujú dvoj- až štvorčlenné družstvá.

Ako informovala hovorkyňa prešovskej radnice Anna Polačková, Prešov sa do tejto aktivity zapája po tretí raz. V predchádzajúcich rokoch sa kampaň konala v auguste a bola súčasťou Európskeho týždňa mobility.

Košice chcú vyhrať

Výzvu zapojiť sa do celonárodnej súťaže s názvom Do práce na bicykli prijala aj Metropola východného Slovenska. Určená je pre tímy zamestnancov z rovnakej firmy alebo inštitúcie, ktoré budú v období od 1. do 31. mája dochádzať do práce či odchádzať z nej na bicykloch.

„Verím, že aj v našom meste sa nájdu cyklistickí nadšenci, ktorých táto výzva osloví, zapoja sa aktívne do tohto zaujímavého projektu a Košičania urobia všetko pre to, aby sme aj túto súťaž vyhrali,“ vyjadril svoje presvedčenie primátor Košíc Richard Raši.

Tento rok, v nadväznosti na vládou schválený dokument Národná stratégia rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky v Slovenskej republike, je vyhlasovateľom a zároveň aj organizačným a odborným garantom súťaže národný cyklokoordinátor, ktorý spadá pod Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky. Ten zastrešuje vyhodnotenie súťaže medzi zapojenými mestami na celonárodnej úrovni.

Týždenne zrátajú kilometre

Súťaž je určená ľuďom, ktorí pracujú v jednej firme či inštitúcii a budú od 1. do 31. mája dochádzať do práce na bicykli. Každý tím si určil svoj názov a svojho lídra, ktorý bude raz do týždňa posielať evidenciu najazdených kilometrov a počet jázd za celý tím miestnemu koordinátorovi. Súťažiaci musia rátať s tým, že počas kampane ich môžu prísť skontrolovať do terénu organizátori súťaže.

Cieľom aktivity je zvýšiť povedomie ľudí o výhodách využívania bicykla v každodennom živote a podpora rozvoja cyklistickej dopravy. Zámerom je tiež motivovať zamestnávateľov k tomu, aby vytvárali vo svojich sídlach podmienky pre bezpečné uloženie bicyklov svojich zamestnancov.

PromoPodnikám.skmilionár
Foto: Webnoviny.sk

Foto:Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Richard Raši