Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Politici na facebooku

Súhrn statusov politikov na Facebooku. Za obsah statusov nezodpovedajú Webnoviny.sk.

Ľuboš Blaha
05:12:59 2019.07.11

V Bratislave sa večer pobili futbaloví fanúšikovia z Amsterdamu, Krakova a Sofie... Holandsko, Poľsko, Bulharsko. Na Slovensku. Ach, globalizácia. Fantastické.

BORDEL V BRATISLAVE

Rozmlátili stred mesta, vydesili kopu ľudí. To sú tie chvíle, kedy si človek želá návrat socializmu, kedy tu bol poriadok, pokoj a ľudia sa nemuseli báť poslať svoje deti von do mesta, lebo ich tam nenapadli žiadni násilnícki magori z Amsterdamu.

Z Bratislavy sa stáva bojová zóna, teraz Ventúrska, minule Obchodná, predtým zasa Obchodná. Nedávno prípad z Prahy, kde holandskí turisti prizabili čašníka. A tak ďalej. Lezie to do celej strednej Európy. A liberáli sa čudujú, že si s tým nevedia rady.

SPOMEŇTE SI, ZA SOCIALIZMU STE SA NEMUSELI BÁŤ MAGOROV

Haló, čo to nevidíte? Magorov dúhové šáliky ani multikulti srdiečka nevyriešia. Toto je bordel, ktorý prichádza s globalizáciou a liberalizmom.

Polícia nemá žiadne práva, lebo ľudské práva. Kriminálnici si robia, čo chcú. A normálni slušní ľudia sa musia báť o život a o svoje deti kvôli vagabundom, teroristom a drogovým dílerom.

Človek už večer do centra Bratislavy radšej už ani nevylezie. Za toto sa v 89 štrngalo? Za tento bordel?

LIBERALIZMUS ROZLEPTÁVA SPOLOČNOSŤ A TOTO JE VÝSLEDOK

A Vallo? Ten nevyrieši ani komáre. Ten radšej natočí sexi videjko z autobusu. Čo už kedy vyriešil nejaký kandidát ESET-u? Veď to sú všetko len mladé hlúpe marketingové bubliny, po ktorých tu ostane spúšť.

Liberalizmus rozleptáva akúkoľvek autoritu v spoločnosti a potom sa čudujú. Hranice sú zlo, štát je zlo, rodina je zlo, polícia je zlo. Dobro sú len ľudské práva, globalizácia, biznis, sloboda a žúrka. A tu sú výsledky. Bordel na uliciach, násilie, teror.

TAKÍTO "KRESŤANSKÍ" POLITICI NIČ NEVYRIEŠIA

A myslíte si, že toto vyriešia slniečka? Alebo slávni slovenskí "konzervatívci"? Však sa na nich pozrite!

Veľkí kresťanskí demokrati pod taktovkou Hlinu šíria nenávisť proti alternatívnej tlači - keby na médiá zaútočil tak, ako včera Hlina, ktokoľvek z opozície, tak už by sa tu spisovali medzinárodné petície. Ale proti Hlavným správam sa môže vybúriť hocijaký hysterický chudák. Lebo nepíšu liberálne tupiny.

Toto je ten slávny slovenský "konzervativizmus". Objímať sa so slniečkami a šíriť s nimi bordel. Gratulujem.

PEDOFÍLIA, HEROÍN, MAFIE, NÁSILIE - BORDEL PRICHÁDZA S LIBERÁLNOU VLNOU

V liberánych médiách obhajujú pedofilov, Poliačik sa pýši tým, že užíval heroín, noviny vlastnia rozpustilí milionári, Kiska je podozrivý z napojenia na pozemkovú mafiu a Čaputová si robí žúrky v Prahe a vyváža si v štátnych lietadlách rozbesnených pankáčov.

A zmagorené decká na Pohode tomu tlieskajú. Toto je vlna, ktorá sa sem valí. Liberálna vlna.

A potom sa môže stať, že v slávnej slniečkovej Bratislave človek v obave o život ani nepôjde večer s rodinkou na zmrzku, lebo ho tam prizabijú nejakí šialenci.

ZAČNIME MYSLIEŤ NA ĽUDÍ, NIE NA ĽUDSKÉ PRÁVA

Toto liberalizmus nevyrieši. Ani globalizácia. Ani slniečka. Oni sú príčinou zla, nie riešením.

Už by konečne niekto mohol prestať myslieť len na ľudské práva, ale začať myslieť na ľudí.

Za bývalého režimu boli oni priorita - ich práca, ich sociálne istoty, ich bezpečnosť. Normálni pracujúci ľudia a nie rôzni úchyláci a násilníci.

Už mám tejto liberálnej globalizácie akurát tak plné zuby. Stačilo!

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Ľuboš Blaha
11:33:01 2019.06.23

Päť paradoxov tohto týždňa:

1. KEĎ SA OĽANO VYSMIEVA SMERU

OĽaNO je jediná strana, ktorá má len 4 členov a dokázalo z nej tento týždeň odísť až 5 ľudí.

Ale od Matoviča a Budaja počúvame, že v kríze je SMER so svojimi 15-tisícmi členmi, z ktorého odišli dvaja členovia. To nevymyslíš, to je OĽaNO.

Budaj dokonca povedal, že "sledujeme záver kariéry Roberta Fica v priamom prenose". Nechcem mu boriť sebavedomie, ale dúfam, že dnes pozeral v telke svojho bossa Matoviča. To bol psychiatrický záchvat v priamom prenose.

To je tak, keď si Igorko nedá pred reláciou pilulku. Potom v priamom prenose vrieska, že 20-percentný Fico končí, kým on s 5-percentami ide dobýjať svet.

To vieš, Igorko, si úplný dobyvateľ. A teraz šup späť do kazajky.

2. KEĎ KISKA S 5 PERCENTAMI ZOSTAVUJE VLÁDU

Ale Matovič tu nie je jediný blázon na pravicovom pieskovisku. Kiska ide s 5 percentami "prevziať moc" a už rozhoduje o tom, kto bude ministrom v jeho budúcej vláde.

A rozkrikuje sa, že on nepôjde so SMER-om ani SNS. Hystericky piští na Fica a Pellegrinimu odkazuje "nie, nie, nie, nie".

To je ako keď vám bzučí pri uchu komár. Dotieravý, ale malý. A stačí jeden plesk a nebude. Komár Kiska. Pije krv celému Slovensku. Rovnako otravný, rovnako ubzučaný a rovnako nepodstatný.

3. KEĎ SULÍKA NECHCE UŽ ANI MISTRÍK

Aj SaS-ka padá strmhlav dolu. Už sú aj oni skoro na "päťke" "Superman" Sulík je taký zúfalý, že už ho atakuje aj "Kauflandman" Galko.

Riško dokonca žobronil u Mistríka, aby viedol SaS-ku do volieb. Legenda hovorí, že mu do ponuky pribalil aj tri teplé rožky. Aká obeta! Ale SaS-ke dal košom už aj Mistrík. Už ju nechce nikto.

Ale viete, čo je najlepšie? Že všetci títo 5-percentní chrústikovia sa vysmievajú štvornásobne väčšiemu SMER-u, že je už takmer 20 rokov najsilnejšia strana. A vraj Fico je lúzer. Perfektné.

4. KEĎ SA PRAVICA HRÁ NA SOCIÁLNEJŠIU AKO SMER

A akí sú najnovšie pravičiari sociálni. Och, úplné Matky Terky.

SMER radikálne zvyšuje vianočný dôchodok, kým pravica počas svojej vlády protiústavne brala ľuďom invalidné dôchodky. Ale dnes sa tvária, že oni sú tí najsociálnejší.

Počas pravicovej vlády chcela SaS-ka zrušiť príplatky pri narodení prvého, druhého aj tretieho dieťaťa, ktoré sme zaviedli. A dnes nám vyčítajú, že ideme radikálne zvýšiť rodičovský príspevok. No budú sa tváriť, že chcú pomáhať rodinám.

Študenti dostali od Ficovej vlády vlaky zadarmo, kým pravicová vláda študentov nútila platiť odvody. Ale prečo by to študentov zaujímalo, budú voliť pravicu, však to aj tak cvaknú tí hnusní smerácki fotrovci, ktorí ničomu nerozumejú.

5. KEĎ "NOVÉ TVÁRE" V POLITIKE ŠAŠKUJÚ AKO V CIRKUSE

Kiskova strana ide zrušiť vlaky zadarmo aj obedy zadarmo. Že budú sociálni asi ako Kaník, to sme vedeli.

Čo sme ale nevedeli, že budú nadávať na liberálov s rovnakou vervou ako Marián Kuffa. Odrazu už aj Kiska so Šeligom sú najväčší bojovníci proti liberalizmu.

Vraj nechcú gejov ani Istanbulský dohovor. Ten Kiska už musí byť riadne zúfalý, keď sa snaží hrať na konzervu. Už sa z neho dvíha žalúdok aj bratislavskej kaviarni.

Progresívne Slovensko na čele s Trubanom pre zmenu vyhlasuje, že robotníci sú leniví a nemali by ani voliť. Vallo nedokáže vyriešiť ani blbé komáre a Beblavého poslankyňa čachruje s pozemkami.

A aby toho nebolo dosť, Čaputová zneužíva štátnu letku na vlastnú propagandu a hejtuje vlády cudzích štátov. Slávne slniečka z PS/Spolu. Čo chytia do ruky, to pobabrú.

Ja len rozmýšľam, kto týchto tragédov môže voliť.

Priatelia, neviem, ako vy, ale ja sa na slovenskej opozícii výborne zabávam. Len nech to preboha niekto nepustí k moci - Slovensko kľakne ako Sudán.

Peknú nedeľu :-)

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
14:14:15 2019.06.21

Matúš Vallo

Mestské podniky boli symbolom nehospodárneho riadenia a presadzovania vplyvu rôznych záujmových skupín. Koniec koncov, stačilo len sledovať prípad BVS a jej dcérskej firmy Infra Services spred pár týždňov. Trúfam si povedať, že pre mnohých z manažmentov mestských podnikov bol záujem poskytovať kvalitné služby mesta pre obyvateľky a obyvateľov Bratislavy na poslednom mieste. Vyhraňoval som sa voči takémuto fungovaniu mestských podnikov v minulosti a čelil som za to nechutnej antikampani. Jeden z mojich prvých krokov po nástupe do úradu bolo zorganizovať transparentné výberové konania a vyslať signál, že s doterajšími praktikami skoncujeme a do mestských podnikov nájdeme ľudí, ktorí budú pracovať a rozhodovať v záujme mesta a jeho obyvateľov. Evidentne sme niekomu šliapli na otlak – je to známka, že to robíme dobre. Niekto sa obáva straty vplyvu. Obzvlášť asi v prípade DPB, ktorý pre zvýšenie pohodlia cestujúcich bude v najbližších rokoch pripravovať súťaže na nákup desiatok nových autobusov za desiatky miliónov EUR.

Nezľakneme sa a nebudeme nakupovať vozidlá MHD ani triediť odpad a ani dodávať vodu na základe schém, vzťahov a chodníčkov, ktoré si v minulosti niekto vyšliapal. Budeme to robiť len na základe súťaží, ktoré zabezpečia Bratislavčanom najlepšiu kvalitu za primeranú cenu. Nemám dôvod spochybňovať výsledky výberových konaní, lebo ich robili komisie zložené z najerudovanejších osobností v oblasti HR (zoznam členov komisií nájdete na bratislava.blob.core.windows.netlenovia%20výberových%20komisi%C3%AD.pdf). Zverejnili sme zoznam prihlásených uchádzačov (bratislava.sk, projekty kandidátov, ktorí sa dostali do posledných kôl výberových konaní a rovnako aj zápisnice s hodnotením výberových komisií (bratislava.sk. Pre transparentnejší postup sme nemohli spraviť viac a stojíme si za tým.

Čítate a v najbližších dňoch ešte budete čítať rôzne blogy a statusy z anonymných stránok, chcem vás len požiadať, čítajte ich v kontexte prebiehajúceho boja o zachovanie vplyvu v mestských podnikoch. Dôverujte nám, prosím, to čo robíme, robíme v záujme Bratislavčanov.

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Ľuboš Blaha
10:08:44 2019.06.21

A je to potvrdené. Nielen Sulík, ale aj Kiska chce zrušiť vlaky zadarmo aj obedy zadarmo. Dnes to vyhlásil Kiskov tieňový minister financií Tomáš Meravý, bývalý Miklošov poradca a odchovanec neoliberálnej mimovládky MESA 10.

VRACIA SA KANÍKOVSKÝ NEOLIBERALIZMUS - ZRUŠIA VLAKY AJ OBEDY ZADARMO

Opakujem - vracia sa SDKÚ dva. Namiesto slizkého podliaka Dzurindu slizký podliak Kiska. Zahraničnú politiku odovzdať do rúk americkým agentom (Valášek, Naď, Klus), ekonomiku odovzdať neoliberálom (Sulík, Meravý, Beblavý, Truban), sociálnu oblasť budú riadiť sociálne monštrá (Mihál, Poliačik, Blahová)...

Proste tá istá pravica, tá istá krutovláda, tá istá biznis-story. A v pozadí Penta a Eset. Perfektné!

STARÝ PROGRAM, NOVÉ PR

Akurát PR bude prepracovanejšie než za Dzurindu. Už žiadne dedinské zábavky, akože bicykel. Tentoraz zavoláme profíkov z izraelskej agentúry Shaviv. A mimovládky z USA.

Už žiadne konkrétne sľuby, akože dvojnásobné platy - potom sa vám len vysmievajú, keď sa ukáže, že ste klamali. Teraz povedia - slušnosť. A kto to zmerá? Povie sa, že slušná je pravica. A neslušná ľavica. A vybavené.

A nebojte, už sa nezabije žiaden novinár. Už nebude treba. Už bude vládnuť "slušnosť". Tá "slušnosť", ktorá bude vyhovovať tým, ktorým má vyhovovať.

Liberálne médiá budú prikrývať kšefty a mafie... a oni budú rabovať. Slušne. A progresívne.

ODPUSTÍME ZÁPCHY, ODPUSTÍME KOMÁRE - VŠAK VIDEJKO, NE?

A keď spravia nejaké svinstvo, natočia PR videjko. Ako Vallo v Bratislave. Upchal pol hlavného mesta, ale natočil videjko v autobuse, že aké je sexi chodiť emhádé. A po reklamnom spote z osemdesiattrojky šup rovno do limuzíny, aby sa nezafúľal.

Už len čakám, kedy natočí videjko ku komárom? Zatvári sa hrozne ekologicky a povie do kamery - ľudia, nebuďme zlí na komáre, oni sú naši kamaráti, chráňme prírodu! A budeme sa ďalej veselo škrabkať a mávať ručičkami. Lebo Vallo. Lebo Progresívne Slovensko. Lebo Eset.

DOMRVIA, ČO SA DÁ - KUKNITE, ČO STVÁRA ROZPRÁVKOVÁ VÍLA

A takto to bude zo všetkým. Domrvia všetko, čo chytia do ruky. Domrvili Bratislavu. Domrvili župy.

A ešte aj ich prezidentka je päť dní v úrade a už má za sebou aj prvé škandály: na štátnu cestu si vyváža za peniaze daňových poplatníkov feťácke kapely, aby spievali, aká je Zuzanka rozprávková víla, čo bojuje so zlom.

Nerieši sa nič, len jej šaty. A účes. A druhé šaty. A druhý účes. Čo na tom, že politicky je to kompletná nula. Dôležité je PR. Takáto prázdnota sa rúti do slovenskej politiky. Za potlesku pobláznených deciek hamburgerov.

DECKÁ HAMBURGEROV BUDÚ TLIESKAŤ A FINANČNÉ SKUPINY RABOVAŤ

Kým budú decká riešiť šatôčky, mávať dúhovými vlajočkami a tlieskať duševne spustošeným spolitizovaným speváčkam, ktoré obhajujú tvrdé drogy a kým budú posielať pusinky sladkému "komárikovi" Vallovi,fandiť milionárom a korporáciám a čítať ich tlačové orgány, tak tu budú medzi tým finančné skupiny a veľmoci kolonizovať Slovensko.

Ako za Dzurindu. A ľudia práce budú trpieť. Zoberú im všetky sociálne práva a všetky sociálne projekty, ktoré sme im priniesli.

A vráti sa trhová džungľa. S jediným rozdielom: kým lev požerie antilopu, milo sa na ňu usmeje. Lebo tak je to dnes progresívne. Ten istý neoliberalizmus, ale tentoraz s lepším PR. S kapitalizmom na večné veky! Nech žijeme!

Ľudia, nenaleťte, preboha!

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
18:12:35 2019.06.20

Matúš Vallo

STAV KLIMATIZÁCIE VO VOZOVOM PARKU MHD

Dopravný podnik Bratislava má vymenený takmer celý vozidlový park 120 trolejbusov, má 60 nových električiek, 190 nových autobusov a 18 elektrobusov. Všetky tieto nové vozidlá sú nízkopodlažné a plne klimatizované. Okrem toho, ešte je 78 autobusov vybavených celoplošnou klimatizáciou staršieho typu. Spolu má teda DPB klimatizáciou vybavenú cca 50% vozidlového parku a všetky tieto vozidlá sú označené piktogramom (autobusy spolu: 513, z toho 286 klimatizovaných, trolejbusy spolu: 130, z toho 120 klimatizovaných, električky spolu: 194, z toho 60 klimatizovaných).

Obnova vozidlového parku DPB, a.s. sa robí postupne v závislosti od finančných prostriedkov a špecifikáciou každého novokúpeného vozidla, už je aj výkonná klimatizácia. Nákup nových vozidiel je finančne náročný a pomerne zdĺhavý postup. Potrvá ešte niekoľko rokov, kým sa všetky vozidlá MHD vymenia za nové vozidlá s klímou. V teplách, ktoré sú každým rokom neznesiteľnejšie, si však kvôli komfortu cestujúcich nemôžeme dovoliť čakať len na prirodzenú obnovu vozového parku, a preto, hoci sme si vedomí, že nie je najekonomickejšie riešenie dokupovať do starých vozidiel so životnosťou pár rokov nové klímy, mesto a DPB k takémuto kroku čiastočne pristúpi. Na nasledujúce mesiace pripravujeme domontáž klimatizácií do 70 autobusov a do 29 električkových vlakov a plánujeme tiež nákup 84 nových klimatizovaných vozidiel. Do leta 2020 sa tak zvýši percento klimatizovaných autobusov na 78% a električiek na 61%. V roku 2021 DPB plánuje nákup 50 nových, 12m dlhých klimatizovaných autobusov a 16 nových klimatizovaných trolejbusov. V roku 2022 je naplánovaný ďalší nákup a obnova 100 nových klimatizovaných autobusov a 30 plne nízkopodlažných klimatizovaných električiek. To znamená, že v lete 2022 by mal mať DPB vo svojom vozovom parku už 100% klimatizovaných autobusov, 95% trolejbusov a 82% električiek.

Vozidlá, ktoré sú dnes vybavené klimatizáciou ju aj používajú, v ostatných je ventilácia vzduchu. Funkčnosť klimatizácie vo vozidlách MHD je kontrolovaná denne. V prípade, že nastane porucha klimatizácie, pracuje sa na jej odstránení. Problémy s klimatizáciou sú prevažne technického charakteru a DPB ich zaznamenáva prevažne u starších typov vozidiel, kde k nim prichádza hlavne z dôvodu poddimenzovania a zastaranosti klimatizačných jednotiek. Tieto musia pracovať neustále na maximálny výkon z dôvodu častého otvárania okien cestujúcimi a tiež častého otvárania dverí (dochádza pritom k enormnému úniku vychladeného vzduchu počas státia vozidiel na zastávkach). S problémami tohto typu sa stretáva DPB na dennej báze, avšak v čo najkratšom možnom čase sa snaží prípadné poruchy odstrániť. Od začiatku leta Dopravný podnik navýšil počet pracovníkov zaškolených na servis klimatizácií, rozšíril kapacity špecializovanej servisnej techniky a zabezpečil dodatočné kapacity externých dodávateľov servisných služieb. Denne pracuje na odstránení problémov s klimatizáciou cez 20 pracovníkov.

Mrzí nás, že komfort cestujúcich v MHD a zvlášť v letných mesiacoch, nie je na takej úrovni, akú by sme si aj sami želali. Bratislava má veľký investičný a technologický dlh, ktorý sa v rámci finančných možností mesta snažíme čo najrýchlejšie doháňať. Všetci by sme si želali, aby to bolo skôr, ako je reálne možné.

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
14:02:30 2019.06.19

Matúš Vallo

Dnes sa v Bratislave koná City FÓRUM Bratislava 2019, 1. ročník česko-slovenskej odbornej konferencie s programom na tému „Ako urobiť dobré mesto“.

Teší ma, že som sa mohol vystúpiť v panelovej diskusii s Kristianom Villadsenom z Gehl Architects a Michalom Sedláčkom z Kancelárie architekta mesta Brno. Okrem diskusie som aj hovoril o mojom pláne pre zmenu Bratislavy, dôležitosti online aj offline komunikácie a o plánoch s rozvojom nášho mesta.

Popri všetkých princípoch rozumného rozvoja mesta je dôležité budovať vzájomnú dôveru medzi všetkými aktérmi a obyvateľmi. My Bratislavčankám a Bratislavčanom dôverujeme, rozprávame sa s nimi na rovinu a chceme, aby sa na rozvoji mesta podieľali. Len tak spolu dokážeme urobiť dobré a funkčné mesto.

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
16:13:00 2019.06.18

Matúš Vallo

V piatok v noci sme spolu s kolegami z magistrátu a mestskej polície boli na Obchodnej ulici a TABLET.TV bol pri tom. Pozrite si, čo chceme spraviť pre to, aby Obchodná ulica bola bezpečnejším miestom. Pre obyvateľky a obyvateľov ulice, Bratislavčanov aj návštevníkov mesta.

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
14:07:00 2019.06.18

Matúš Vallo

V parlamente je momentálne návrh zákona na zvýšenie nezdaniteľného základu dane, ktorý navrhuje strana Most-Híd. Hoci predstavitelia tejto strany často opakujú slovo región, treba povedať, že tento návrh práve regiónom, samospráve a zvlášť Bratislave bez ďalších finančných kompenzácií výrazne uškodí. V prípade jeho prijatia bude mať naše mesto ročný výpadok z príjmov 12 mil. EUR (mesto 8 mil. a mestské časti spolu 4 mil. EUR). Z pohľadu mesta Bratislava je to prakticky celá zimná údržba. Po nešťastnej chodníkovej novele tak ide o ďalší koaličný zákon, ktorý nášmu mestu berie aj z toho mála, čo dnes má. Panie poslankyne, páni poslanci, takto si vašu podporu nášmu mestu nepredstavujeme!

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
07:58:05 2019.06.13

Matúš Vallo

AKO PROTI KOMÁROM?

Pýtate sa na to, akým spôsobom zakročí mesto proti komárom? Nevydáme sa cestou chemického postreku, ktorý má negatívne dopady aj na zdravie človeka a ostatných živočíchov. Voči chemickému postreku sa v minulosti aj dnes stavia významná časť verejnosti a nie je možné, aby sme proti ich vôli striekali mesto chemickými látkami. Mesto má vysúťaženého dodávateľa na aplikáciu biologického dezinsekčného prípravku proti komárom (BTi), ktorý je účinný proti larvám komárov, ale na rozdiel od chemického postreku ide o šetrný, nechemický spôsob, ktorý nie je rizikom aninpre zdravie ľudí ani pre ostatných živočíchov.

Bratislavský samosprávny kraj túto metódu prvýkrát práve aplikuje. Hlavné mesto vykonáva plošný monitoring potenciálnych liahnísk komárov, aby sme tiež mohli aplikovať tento biologický dezinsekčný prípravok. Aplikáciu prípravku potrebujeme vykonávať časovo a metodicky koordinovanie aj s rakúskou stranou, keďže komáre, samozrejme, hranice nepoznajú. A napokon, na to, aby sme vedeli túto metódu použiť aby mala väčší efekt, potrebujeme dostať výnimky na aplikácie v jednotlivých chránených územiach s vyššími stupňami ochrany. Totiž ani aplikáciu tohto biologického prípravku nie je možné používať v 4. a 5. stupni ochrany územia v zmysle zákona o ochrane prírody a krajiny (sem patria aj územia v okolí vodných tokov, ktoré bývajú zaplavované a kde sú liahniská komárov). Použitie prípravku v týchto chránených územiach je možné len v prípade udelenia výnimky príslušného orgánu ochrany prírody. Avšak aj vzhľadom na to, že ide o šetrnú metódu, komunikujeme s orgánom ochrany prírody, aby sme mohli aplikovať tento prípravok aj v štvrtom stupni ochrany.

V prípade, že by došlo ku kalamitnému stavu premnoženia a výskytu komárov na území hlavného mesta, o prípadnom chemickom postreku z hľadiska ochrany zdravia ľudí rozhodne Regionálny úrad verejného zdravotníctva. Doteraz tak však nerozhodol.

Treba tiež povedať, že sú obdobia, kedy je zvýšený (aj vysoký počet komárov) prirodzený. Táto situácia v istých lokalitách nastáva pravidelne. Je preto tiež potrebné, aby sa individuálne chránili aj samotní obyvatelia. Mesto Bratislava bude systematicky pracovať na efektivite a plošnosti použitia biologickej metódy ako preventívneho selektívneho opatrenia, neohrozujúceho zdravie obyvateľstva a zdravie životného prostredia.

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
17:39:05 2019.06.12

Matúš Vallo

VEĽKÁ ELEKTRIČKOVÁ ZMENA
Od 22. júna príde k zmene trasovania bratislavských električiek. Zmenu si vyžiadala nevyhnutná rekonštrukcia Dúbravsko-Karloveskej radiály a v skratke táto zmena znamená, že po každej električkovej radiále bude do centra v hustých intervaloch chodiť jedna linka, z ktorej bude možný prestup na linku do ktorejkoľvek inej metskej časti.

Hlavným prestupným bodom na všetky linky bude zastávka Námestie SNP / Kamenné námestie. Čo cestujúcu verejnosť počas prázdnin a v septembri čaká a prečo k tomu prichádza hovorí vo videu dočasný šéf predstavenstva DPB Michal Dekánek.

Viac info o veľkej električkovej zmene nájdete na www.zvladneme.to

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
19:32:13 2019.06.11

Matúš Vallo

POL ROKA PRIMÁTOROM

Pri prípravách na ťažký pracovný týždeň mi takmer ušiel jeden symbolický dátum - už pol roka vykonávam funkciu primátora. 6 mesiacov je z hľadiska života mesta málo, mne to však príde ako večnosť. Neustále dostávam otázky, či som čakal, že to bude také náročné a čo ma prekvapilo v dobrom či zlom, či už ma niekto chcel podplatiť a prečo som stále unavený a vyzerám ako zombie ...

Určite sa zmenilo to, že ak kráčam po ulici a vidím ako je zanedbaná, je mi jasné, že teraz je to moja starosť. A verte mi, je to veľký tlak. Extrémne ma mrzí a hnevá, ak vidím, ako Bratislavčania občas prehrávajú. Stačí len príklad Zochovej ulice – niekto vo vedení mesta ďaleko predo mnou jednoduchu túto ulicu daroval autám, lebo ľuďom rozhodne nepatrí. Veľmi mi záleží na tom aby obyvatelia nášho mesta pocítili, že ulice môžu vyzerať inak – čistejšie, bezpečnejšie, s kvalitnou dlažbou alebo smetným košom, ktorý je vyčistený. Že niekto opraví dieru, ktorá na chodníku vznikne alebo ak treba odstrániť dopravnú značku, tak ju len tak neodpíli 5 cm nad chodníkom. Chcem aby ľudia nemuseli bojovať o svoje miesto vo verejnom priestore, ten predsa patrí im. Ak nepocítia, že ulica a verejný priestor je pre nich, ak sa tam nebudú cítiť ako doma, niekde robíme chybu.

Je veľa toho, čo sa podarilo, sú však aj veci ktoré nevyšli a to sú tie, o ktorých chceme hovoriť. Bilbordy stále ničia obraz nášho mesta, čistota ulíc má ďaleko od ideálnej predstavy a Obchodná je stále miesto konfliktov a plná agresie. Všetky tieto veci majú jedno spoločné – vyžadujú systémové riešenie. Veľmi by som chcel, aby to išlo rýchlejšie, ale nejde to vždy a všade. Čo ma ale trochu upokojuje a teší, že na riadnom riešení aj v týchto témach intenzívne pracujeme. Tém posledných 6 mesiacov bolo naozaj veľa – zimná údržba (ešte raz sorry), transparentné výberové konania do mestských firiem, nová zónácia Malých Karpát, boj o lesy v okolí Bratislavy, uzávery ciest kvôli rekonštrukcii bulváru Mlynské nivy a prácach na D4/R7, Metropolitný inštitút Bratislavy, problémy so Slovanom (musia zaplatiť), hokejové majstrovstvá, mestská polícia, developeri ....

Najväčšou témou posledných mesiacov je určite nová regulácia parkovania a diskusia o tom, komu vlastne verejný priestor patrí a koľko jeho zabratie stojí. Venovali sme príprave a vysvetľovaniu tohto opatrenia naozaj veľa energie a času, pretože som presvedčený, že Bratislava potrebuje nájsť riešenie na problém, ktorý sa každým dňom zhoršuje – jednoducho naše mesto nemá toľko verejného priestoru, aby dokázalo reagovať na rastúci počet áut. Vec, ktorá sa určite darí, sú ľudia – verím, že sa nám podarilo pre zmenu nášho mesta nadchnúť kolegyne a kolegov na magistráte, ale podarilo sa nám aj prilákať na magistrát celú skupinu skvelých odborníkov. Som veľmi rád, že to tak je. Mojou úlohou je zabezpečiť pre prácu na našom meste tých najlepších a tie najlepšie.

Pol roka vo funkcii nie je dôvod na oslavu, stačí krátky pohľad späť a ide sa ďalej. Napríklad do prípravy veľkej električkovej zmeny, ktorá nás čaká už od 22. júna. Ďakujem za podporu, aj za kritiku, oboje je treba!

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
11:30:00 2019.06.11

Matúš Vallo

VEĽKÁ ELEKTRIČKOVÁ ZMENA: Bratislavu čaká od 22. júna veľká prázdninová zmena v cestovných poriadkoch a trasách električiek!
zvladneme.to

Zmenu trasovania všetkých električiek na území Bratislavy si vyžiadala nevyhnutná a neodkladná modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály, ktorej hrozilo kompletné uzavretie kvôli havarijnému stavu.

Počas prázdninových mesiacov a v septembri budú preto električky smerom do Karlovej Vsi jazdiť len po Molecovu ulicu a ďalej v smere do Dúbravky budú všetku dopravu zabezpečovať autobusy MHD. Keďže na zastávke Molecova nie je obratisko električiek, budú musieť trasu do Karlovej Vsi obsluhovať výlučne obojsmerné električky, ktoré však tvoria len menšiu časť vozového parku DPB. Navyše, trasu z Petržalky je z rovnakého dôvodu tiež možné prevádzkovať iba obojsmernými električkami. Súčasný počet obojsmerných električiek však umožňuje premávku liniek s takýmito vozidlami iba medzi centrom mesta a Karlovou Vsou resp. Petržalkou.

Aby sa zachovali intervaly medzi spojmi aj pre ostatné električky v meste, táto zmena znamená potrebu zreorganizovať aj trasy ostatných električkových liniek.

Po novom počas prázdnin a v septembri bude po každej radiále v zahustených intervaloch jazdiť jedna linka, a to do centra, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky. V smere z Rače to bude linka č. 3, v smere z Ružinova linka č. 9, v smere zo Zlatých pieskov linka č. 4 a v smere z Petržalky linka č. 1. Tieto linky budú jazdiť len do centra mesta a naspäť v 4 - 5-minútových intervaloch počas pracovných dní a v 7- 8-minútových intervaloch cez voľné dni. V smere z Karlovej Vsi bude jazdiť náhradná električková linka X6 v intervaloch 3 - 4 minúty v pracovných dňoch a 7 - 8 minút cez voľné dni. Električku medzi Dúbravkou a Molecovou ulicou nahradí autobusová linka X5. Okrem uvedených hlavných liniek bude naviac zachovaná aj premávka linky č. 2 ako doplnkovej linky medzi Hlavnou stanicou a ŽST Nové Mesto s intervalom 15 minút.

Nové linky sú navrhnuté tak, aby na trase každej linky bola zastávka, ktorá umožní prestup na linku do ktorejkoľvek inej mestskej štvrte. Hlavným prestupným uzlom sa stane Kamenné námestie a Námestie SNP, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky v priemere do 2,5 minút. Tento model organizácie dopravy vychádza z modelu metra, ktoré rovnako využíva na jednu trasu v hustých intervaloch jednu linku a na ostatné trasy sa prestupuje vo viacerých prestupných uzloch.

V praxi nové trasovanie liniek znamená, že každý cestujúci sa dostane električkou do súčasného cieľa, pokiaľ však cestuje medzi dvomi vzdialenejšími mestskými časťami, bude to spravidla s jedným prestupom. Zmena v grafikonoch a linkách znamená pre cestujúcu verejnosť istú zmenu doterajších návykov, v praxi by však nemalo prísť k predĺženiu jazdných dôb medzi konkrétnymi cieľmi oproti súčasnému stavu. Úsporu času prinesie predovšetkým skrátenie čakania na najbližší spoj, keďže linky budú jazdiť častejšie. Dané riešenie sme navrhli preto, aby sa rekonštrukcia Karloveskej radiály po obratisko električiek v Karlovej Vsi uskutočnila v najkratšom možnom čase a aby spojenie Karlovej Vsi a Dúbravky s ostatnými mestskými časťami zostalo aj počas rekonštrukcie zabezpečené v súčasnom rozsahu.

Cestujúcej verejnosti odporúčame naštudovať si jednotlivé trasy a linky električiek vopred, aby zvlášť pri dlhších trasách a nadväzujúcich spojoch neprišlo ku komplikáciám. DPB pripravuje pre cestujúcu verejnosť brožúru s novými trasami liniek, v električkách ostatných vozidlách MHD aj na zastávkach MHD budú plagáty, ktoré na nové trasovanie liniek upozornia a na stránke zvladneme.to si každý bude môcť veľmi jednoducho stiahnuť novú prehľadnú mapu električiek s odkazom na nový grafikon. Navyše, na zastávkach budú celý týždeň od spustenia tejto zmeny stáť informátori DPB, ktorí budú cestujúcim radiť ako sa najlepšie dostať k cieľu ich cesty.

Ďakujeme za pochopenie!

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
07:06:25 2019.06.11

Matúš Vallo

Do reálneho spustenia parkovacej politiky v roku 2021 nám zostáva urobiť veľa práce – na záchytných parkoviskách, na rýchlejšej MHD, na nových cyklotrasách, na prímestskej doprave. Hoci v detailoch navrhovaných opatrení sa názory mnohých stále líšia, na základnom východisku panuje zhoda – ak nepríde k zmene návykov bratislavských aj mimobratislavských vodičov a ak nezačneme parkovanie v našom meste regulovať, bratislavskej doprave hrozí kolaps. Férové parkovanie, ktoré verejnosti predkladáme, je cesta k plynulejšej doprave, dostupnejšiemu parkovaniu, kvalitnejšiemu verejnému priestoru a čistejšiemu ovzdušiu.

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
14:21:48 2019.06.10

Matúš Vallo

Viacerí nás upozorňujete na vyschnutý trávnik na Námestí Slobody. Trávnatý koberec na Námestie Slobody kládol developer HB Reavis na základe zmluvy o spolupráci v rámci revitalizácie tohto námestia ešte z minulého roku. Funkčnosť závlahového zariadenia, ktoré sa nachádza v zemi ešte počas kladenia trávnatého koberca vyskúšali, cez víkend však prišlo pravdepodobne k jeho poruche a za ten čas sa trávnik dostal do stavu, ktorý momentálne všetci vidíme. Dohodli sme s developerom, že pokiaľ sa do 4 dní, kedy sa trávnik bude intenzívne zavlažovať nechytí, developer zabezpečí jeho kompletnú výmenu. Túto realizáciu hlavné mesto, samozrejme, prevziať nemôže a preberieme to až po prvej kosbe nového trávnika. Vzniknutá situácia nás mrzí.

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
06:47:00 2019.06.10

Matúš Vallo

Komunikovať s Bratislavčankami a Bratislavčanmi je pre mňa úplný základ. Počas posledného mesiaca sme s mojím tímom absolvovali veľký počet stretnutí, aby sme presvedčili Bratislavu o nutnosti a potrebe férového parkovania. Všetkým, ktorí nás vypočuli a diskutovali s nami sa chcem veľmi pekne poďakovať, bol to pre nás zážitok. Aj keď často padali vážne výhrady a nekompromisné otázky, vždy boli prednesené slušným tónom. Vedieť spolu diskutovať a počúvať sa je dnes vzácne a som rád, že zatiaľ nám to spolu s Bratislavčanmi ide.

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
19:41:28 2019.06.09

Matúš Vallo

V sobotu sme hostili medzinárodných aj slovenských účastníkov Forbes Under 30 Summitu, ktorí spolu so zástupcami magistrátu rozvíjali na prvom Ideathone myšlienky ako Bratislavu spraviť lepšou.

Venovali sa témam sociálnej inklúzie, umenia, čistému ovzdušiu, ženám a mesta bez áut. Tri víťazné nápady boli zamerané na odmeňovanie občanov za využívanie MHD a vytvorenie systém odporúčaní, ktorý prekoná predsudky o verejnej doprave, na spájanie starých a mladých ľudí pri predstavovaní mesta turistom a vzájomné priateľstvá obyvateľov aj návštevníkov mesta a na informačnú a motivačnú kampaň zameranú na prihlasovanie občanov na trvalý pobyt v Bratislave.

Ďalšie tímy sa venovali téme vertikálnych záhrad na Obchodnej ulici, festivalu oslavujúcemu ženskosť, či festivalu na hlavných námestiach a uliciach, ktorý prinavráti mesto občanom, či spolupráci na preškolovaní občanov a ich príprave na nové výzvy na pracovnom trhu.

Skvelá akcia, skvelé nápady, skvelí ľudia ☺

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Matúš Vallo
17:30:08 2019.06.09

Matúš Vallo

UKONČOVANIE BEZDOMOVECTVA PROSTREDNÍCTVOM SOCIÁLNEHO BÝVANIA “HOUSING FIRST”

Konferencia Cesty k ukončovaniu bezdomovectva ako jediná svojho druhu na Slovensku prináša príklady dobrej praxe v oblasti práce s ľuďmi bez domova, zo zahraničia i Slovenska. Napríklad organizácia HVO-querido z Amsterdamu hovorila o svojich úspechoch s prístupom “Housing first“. Z ulice je mimoriadne ťažké zabezpečiť si príjem, zdravie a budovať vzťahy, preto je nutné poskytnúť dostupné bývanie, ako prvý krok k zmene životnej situácie. Podobne chceme pristupovať k bratislavčankám a bratislavčanom bez domova v našom meste. Bez partnerov, ktorí zabezpečujú kľúčové služby ako terénna sociálna práca alebo denné centrá, to ale nepôjde.

Teší ma, že som sa tento týždeň zúčastnil 8. ročníka konferencie v Bratislave spolu s organizáciámi, ktoré pracujú s ľuďmi bez domova, ministerstvami, pani prezidentkou, námestníčkou pre sociálne veci Luciou Štasselovou, splnomocnenkyňou pre bezpečnosť a drogovú politiku Ivetou Chovancovou, a našim novým splnomocnencom pre ľudí bez domova a sociálne bývanie Sergejom Károm.

Konferenciu organizovalo združenie Proti prúdu v rámci projektu „Kľúč k domovu“ podporenom z prostriedkov Európskeho sociálneho fondu a Operačného programu Efektívna verejná správa Ministerstva vnútra SR.

Zobraziť status na Facebooku (zobraziť viac...)

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X