Populárny dresing nemeckého výrobcu premenujú, dôvodom má byť jeho rasistický názov

Homemade traditional French remoulade sauce in a White bowl with ingredients capers, parsley, green onion, mustard, fragrant vinegar, olive oil, garlic on a light wooden table. dip. Selective focus
Foto: ilustračné, Getty Images

Jedna z najznámejších nemeckých potravinárskych spoločností premenuje populárny pikantný dresing. Dôvodom sú rasistické konotácie názvu. V nedeľu o tom informoval týždenník Bild am Sonntag, podľa ktorého Knorr premenuje svoju Zigeunersauce, teda cigánsku omáčku, na „paprikovú omáčku na maďarský spôsob“.

„Keďže ‚cigánska omáčka‘ sa dá interpretovať negatívne, rozhodli sme sa dať našej omáčke nový názov,“ informovala medzinárodná spoločnosť Unilever, ktorá je vlastníkom Knorru. Obľúbená omáčka by sa mala podľa Bildu v priebehu niekoľkých týždňov v obchodoch po celej krajine objaviť s novým názvom.

Ľudskoprávne skupiny žiadali premenovanie dresingu už roky, no spoločnosť v roku 2013 žiadosti odmietla, informovala nemecká agentúra dpa. Teraz však v čase medzinárodných diskusií o rasizme, napokon na zmenu pristúpili.

Organizácie Rómov a Sintiov v Nemecku podľa agentúry AP tiež upozorňovali, že omáčka ani len nepatrí do ich tradičnej kuchyne a aj preto žiadali, aby sa názov prestal používať. Ich zástupcovia rozhodnutie spoločnosti privítali, no poznamenali, že viac ako diskriminačná povaha názvu omáčky ich trápi rastúci rasizmus v Nemecku.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom