Porušujú poisťovne zákony pri dopravných nehodách? Poistná asociácia odmieta vyjadrenia asistenčnej firmy

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Asistenčné služby, nehoda
Poisťovne podľa asistenčnej firmy porušujú zákony, poistná asociácia to odmieta. Foto: ilustračné, Gettyimages

Spoločnosť Žltý Anjel Asistance 24 upozorňuje, že poisťovne a ich asistenčné služby porušujú zákon o povinnom zmluvnom poistení. Tieto subjekty si podľa spoločnosti spravili z motoristov rukojemníkov a vyberajú si len spriaznené odťahové služby na výkon, kde priorita je kto dá koľko percent provízie pre danú asistenčnú službu.

Slovenská asociácia poisťovní vníma tieto tvrdenia ako nepochopenie právnych predpisov a tvrdí, že sa nezakladajú na pravde.

Nemožnosť výberu je diskriminácia

Prezident asistenčnej spoločnosti Marián Urge hovorí, že poisťovne rozhodujú, kde má byť auto v prípade nehody odvezené.

„Poistený a ani osoba využívajúca povinné zmluvné poistenie v podstate nemá vedomosť a nemá mať odkiaľ takéto vedomosti, že s akými asistenčnými službami má poisťovňa uzatvorenú konkrétnu zmluvu,“ uviedol Urge.

Ak teda vodič kontaktuje poisťovňu a s ňou rieši škodovú udalosť, je povinný podľa Urgeho čakať na konkrétnu odťahovú službu bez možnosti výberu, čo vníma ako diskriminačné.

Nepochopenie právnych predpisov

„Tvrdenie, že poisťovne hrubo porušujú zákon o povinnom zmluvnom poistení tým, že pre likvidáciu poistnej udalosti využívajú zmluvné asistenčné služby, je nepochopením právnych predpisov a nezakladá sa na pravde,“ povedala pre agentúru SITA generálna riaditeľka Slovenskej asociácie poisťovní Jozefína Žáková.

Pri uzatváraní poistenia si klient vyberá podľa nej nielen poisťovňu, ale aj rozsah služieb, ktoré mu poisťovňa v súvislosti s týmto poistením bude poskytovať. Väčšina poisťovní, ktoré majú oprávnenie poskytovať tento typ poistenia, ponúka k samotnému poisteniu zodpovednosti z prevádzky motorového vozidla aj tzv. asistenčné služby.

Klient dostáva všetky informácie

Pri uzatváraní poistnej zmluvy klient dostáva podľa Žákovej aj informáciu, kde a akým spôsobom môže v prípade poistnej udalosti kontaktovať poisťovňu alebo asistenčnú službu poisťovne. Kontaktovaním asistenčnej služby poisťovne si klient zabezpečí, že odstránenie následkov dopravnej nehody bude v súlade s poistnou zmluvou.

Pre poškodeného je asistenčná služba poisťovne zasa garanciou, že s likvidáciou následkov nehody a poistnej udalosti ako takej, nebude mať žiadne dodatočné náklady.

Potrebná nová zmluva pri nehode

V prípade, že klient nechce využiť svoje právo na už zaplatené služby a požiada o pomoc pri nehode iný subjekt, či už odťahovú službu alebo servis, v tom prípade podľa Žákovej ide o novú zmluvu, ktorú treba uzavrieť priamo pri dopravnej nehode.

„Náklady vyplývajúce z takejto zmluvy budú poisťovňou rešpektované len do výšky, ktorá by poškodenému prislúchala podľa príslušných právnych predpisov o náhrade škody,“ informuje Žáková.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Jozefína Žáková
Firmy a inštitúcie Slovenska asociácia po