Predaj áut v Európe stúpol, kupujúci vyberali drahšie značky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
žena, auto
Najpredávanejšou značkou minulý mesiac bol v Európe Volkswagen. Foto: ilustračné, Thinkstock

FRANKFURT 21. marca (WEBNOVINY) – Registrácia nových áut v Európe vo februári vzrástla o sedem percent, pričom ju smerom nahor posunul silný rast predaja v Taliansku a Španielsku. Záujem kupujúcich sa pritom presunul od lacnejších značiek, ako je napríklad Dacia, k takým značkám ako sú Volkswagen a Renault.

Počet nových registrácií áut v krajinách Európskej únie a Európskeho združenia voľného obchodu (EFTA) vo februári stúpol na 958 145. Informovalo o tom v utorok Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). Predaj automobilov v Európskej únii posilňuje už 18 mesiacov po sebe, uviedlo Európske združenie výrobcov automobilov a dodalo, že posilnili všetky veľké trhy.

Predaj v Španielsku vo februári stúpol o 26 percent a registrácia nových áut vo Veľkej Británii sa zväčšila o 12 percent. Februárový predaj áut na talianskom trhu sa zväčšil o 13,2 percenta. V Nemecku, ktoré je najväčším európskym automobilovým trhom, sa predaj zvýšil o 6,6 percenta a vo Francúzsku, ktoré je druhým najväčším trhom, odbyt stúpol o 4,5 percenta.

Predaj áut Renault Group v krajinách EÚ a EFTA vo februári posilnil o 9,8 percenta. Zvýšil sa hlavne predaj značky Renault, a to o 14,4 percenta, kým počet registrácií značky Dacia o 0,5 percenta oslabil. Najpredávanejšou značkou minulý mesiac bol v Európe Volkswagen. Počet registrácii tejto značky stúpol o 12,8 percenta na 105 942.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať