Predvianočná bitka o zákazníkov sa bude viesť na internete, súčasná situácia nahráva e-shopom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
banka, Vianoce, platby
Foto: ilustračné, Getty images

Bitka o „vianočného“ zákazníka sa zrejme tento rok bude viesť na internete. Ako vyplýva z prieskumu spoločnosti KPMG, ktorý skúmal, ako sa zmenili potreby a očakávania zákazníkov, dôvodom je bezpečnosť. Tá patrí medzi top tri kritériá, ktoré zákazníci zvažujú pri rozhodovaní, kde nakúpia. Okrem nej je to aj dôvera v značku a tiež zákaznícka skúsenosť.

Podľa prieskumu pritom zákazníkom nechýba nakupovanie vo veľkých obchodných centrách či supermarketoch. Len jeden z troch respondentov pociťuje nedostatok tradičného nakupovania v obchodoch tak, ako sme boli zvyknutí pred vypuknutím pandémie.

Dôležitá bude logistika

Odborníci sa zhodujú, že aktuálna situácia je príležitosťou pre obchodníkov s pokročilými online a digitálnymi schopnosťami. Online obchodníci však boli preferovanou voľbou už pred pandémiou.

„Je zrejmé, že zo súčasnej situácie budú profitovať najmä online hráči, ktorí majú zabehnutý e-shop. Nemusia to však byť nevyhnutne predajcovia s najväčším podielom na trhu či najširšou ponukou, dôraz je kladený skôr na funkčnú logistiku a prácu na zákazníckej skúsenosti. Práve zážitok z nákupu môže byť pre zákazníka dôvod, prečo u obchodníka nakúpi opakovane,“ uviedla partnerka a sektorová líderka pre sektor maloobchod KPMG na Slovensku Ivana Mazániková.

Otázkou sú financie

Veľký otáznik tento rok podľa KPMG visí nad tým, koľko finančných prostriedkov budú mať spotrebitelia v predvianočnom období k dispozícii. Do značnej miery to závisí od toho, či im pre pandémiu vypadol príjem.

Podľa prieskumu má totiž 43 % zákazníkov aktuálne finančné ťažkosti a stráži si svoje výdavky. Nakupujú len nevyhnutné veci a skôr si budú sporiť, ako bezhlavo míňať.

KPMG

je globálna sieť firiem poskytujúcich služby v oblasti auditu, daní a poradenstva. Pôsobí v 147 krajinách a jej členské firmy zamestnávajú vyše 219 000 ľudí. Na Slovensku pôsobí KMPG od roku 1991.

V súčasnosti zamestnáva viac ako 300 ľudí a má 12 partnerov. Poskytuje širokú škálu audítorských, daňových, právnych a poradenských služieb mnohým domácim i zahraničným spoločnostiam a asistuje pri významných transakciách vo väčšine hospodárskych odvetví.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ivana Mazániková
Firmy a inštitúcie KPMG Slovensko