Priamy predaj podľa prieskumov celosvetovo narastá, na Slovensku mu pomáhajú aj sociálne siete

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
priamy predaj, online predaj
Foto: ilustračné Getty Images

BRATISLAVA 19. februára (WebNoviny.sk) – Globálne tržby priameho predaja podľa najnovšieho prieskumu Svetovej federácie asociácií priameho predaja WFDSA zaznamenali v roku 2017 až 1,6-percentný nárast oproti roku 2016. Tržby teda celosvetovo medziročne stúpli zo 182,6 na 189,6 miliárd dolárov.

Priamemu predaju sa primerane darilo aj v európskych končinách, kde obrat narástol medziročne až o 3,5 %, čo predstavovalo v roku 2017 38,46 miliárd dolárov.

Efektívnejšia komunikácia so zákazníkom

Najvýznamnejšími trhmi sa pre priamy predaj stali v roku 2017 Spojené štáty americké a Čína (18 %), Kórea a Nemecko (9 %) a Japonsko (8 %). Informovalo o tom v utorok Združenie priameho predaja (ZPP).

„Priamy predaj je podľa najnovších prieskumov neustále narastajúcim ekonomickým sektorom vo svete, v Európe aj na Slovensku. V SR sa ním v súčasnosti zaoberá viac ako 203 tisíc ľudí. Ukázalo sa, že európski aj slovenskí predajcovia sa čoraz viac prispôsobujú potrebám moderného zákazníka, napríklad prostredníctvom efektívnejšej komunikácie cez populárne sociálne siete, či dokonca osobné webstránky a blogy,“ konštatovalo v utorok ZPP.

Priamy predaj zostáva podľa prieskumu WFDSA v zelených číslach aj v náraste počtu priamych predajcov. Celosvetovo sa ním zaoberá takmer 117 miliónov ľudí, z toho viac ako 15 miliónov Európanov a vyše 203 tisíc Slovákov.

Viac obchodujú ženy

V porovnaní s rokom 2016 ide na Slovensku o nárast priamych predajov o približne 9-tisíc osôb. Slovensko úspešne kopíruje rastúcu krivku globálneho trhu aj čo sa týka tržieb. Ich medziročný nárast predstavoval až 6,4 %, celkovo tak ide o predaje vo výške 155 miliónov eur.

„Priamy predaj vykazuje celosvetovo, v Európe i na Slovensku trvalý rast. To pre nás znamená spokojnosť všetkých, ktorí sa na priamom predaji podieľajú, vrátane našich zákazníkov. Je to jasný odkaz, že musíme pokračovať v budovaní pozitívneho obrazu nášho odvetvia,“ uviedla predsedkyňa ZPP Lucia Záleská.

Ďalší z prieskumov, prieskum asociácie SELDIA, realizovaný medzi priamymi predajcami EÚ v prvom polroku 2018 opätovne potvrdil, že v Európe sa priamemu predaju venujú primárne ženy.

Inak tomu nie je ani na Slovensku, kde je až 94 % priamych predajcov práve ženského pohlavia. Najčastejším modelom priameho predajcu v SR je žena vo veku 42 rokov, ktorá túto podnikateľskú činnosť vykonáva v priemere osem rokov.

Distribučný model je dôveryhodný

Podľa ZPP na Slovensku aj naďalej dominuje priamy predaj kozmetiky (38 %), wellness produktov a doplnkov stravy (25 %) a výrobkov pre domácnosť či spotrebný tovar (23 %).

„Darí sa nám preukazovať, že náš distribučný model je dôveryhodný a etický. Nové technológie nám pomáhajú reagovať na nové potreby spotrebiteľov so zachovaním individuálneho prístupu, čo je v našom priemysle stále zásadné,“ dodala Záleská.

Združenie priameho predaja (ZPP) reprezentuje priamy predaj na Slovensku už vyše 20 rokov. Obhajuje záujmy svojich členských firiem a prispieva aj k ochrane samotných spotrebiteľov.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie FacebookInstagram