PRIESKUM IKEA: SLOVÁCI A ŽIVOT NA BALKÓNE

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať

Bratislava, 3. máj 2017 ( WBN/PR )  – Každý má svoju predstavu o tom, ako by mal vyzerať a na čo slúžiť balkón. My sme sa v prieskume zameranom na život na balkóne spýtali Slovákov, aké miesto zohráva balkón v ich domácnosti. Väčšina Slovákov využíva balkón najmä na praktické účely, predovšetkým na sušenie bielizne (70%), napriek tomu sa oň pravidelne stará a upratuje (64%). Až 84% si svoj príbytok bez balkóna nevie predstaviť a takmer polovica (42%) považuje balkón za jedno z najpríjemnejších miest v byte.

Balkón ako sušiareň, mestská záhradka a priestor na oddych

Slováci využívajú balkón na rôzne účely, jeden však u všetkých vedie – sušenie bielizne (87%). Balkón je tiež dokonalým miestom na oddych – 72% si tu s radosťou dopraje chvíľu odpočinku, napríklad pri šálke kávy.
Nedostatkom zelene v meste sa Slováci nedajú odradiť, práve naopak. Takmer dve tretiny (64%) balkón využívajú na mestské záhradníčenie – pestujú kvety na zútulnenie balkóna či bylinky, ktorými dochutia obľúbené pokrmy.
Balkón môže navodiť skutočnú dovolenkovú atmosféru. Počas letných mesiacov sa 32% Slovákov na balkóne opaľuje a z toho 10% priznalo, že sa opaľujú nahí. Ak by mali viac súkromia, bolo by toto číslo asi vyššie. :)

Spadnuté štipce či „označkovaný“ balkón

Nie je nič neobvyklé, keď si sused nájde na balkóne spadnuté niečo, čo mu nepatrí. Takmer polovica Slovákov (49%) priznáva, že im najčastejšie k susedom spadnú štipce na bielizeň, v niektorých prípadoch (9%) je to ponožka, spodná či iná bielizeň.
Spadnutý štipec však nie je až taká nepríjemnosť, ako prášenie kobercov alebo bielizne – 36% opýtaných vadí, ak to robia susedia nad nimi. Necelej tretine (28%) prekáža, že ich balkón pravidelne „označkujú“ holuby alebo iné vtáky.

Slovákov trápi málo miesta a súkromia na balkóne

39% nie je spokojných s tým, ako vyzerá ich balkón. Trápi ich predovšetkým nedostatok súkromia (32%), pretože susedia všetko vidia a počujú. Štvrtinu (25%) trápi malý rozmer balkóna a s tým súvisiaci nedostatok miesta. Je im ľúto, že sa na balkón nezmestí všetko, po čom túžia a čo potrebujú na vytúžený oddych alebo praktické účely. 14% prekáža, že im na balkón prší a musia ho často umývať alebo zametať.
Len 20% si myslí, že je drahé zariaďovať si balkón tak, aby ho vedeli lepšie využívať a 9% chýba inšpirácia k tomu, ako si ho zariadiť krajšie a praktickejšie.
36% si plánuje svoj balkón skrášliť v horizonte šiestich mesiacov – chcú si kúpiť najmä dekorácie (26%) a novú podlahovú krytinu alebo koberec do exteriéru (22%).

Prieskum realizovala spoločnosť IKEA v spolupráci s prieskumnou agentúrou MNFORCE v súvislosti so záujmom zistiť, ako trávia Slováci život na balkóne a akým spôsobom svoj balkón využívajú. Prieskum prebiehal online na reprezentatívnej vzorke 500 Slovákov.

O IKEA

IKEA je spoločnosť so švédskymi koreňmi vyrábajúca bytové zariadenie. V roku 1943 ju založil Ingvar Kamprad. Našou víziou je „vytvárať lepší každodenný život pre väčšinu ľudí“.
Obchodnou myšlienkou je ponúkať široký sortiment funkčného bytového zariadenia s dobrým dizajnom a za také nízke ceny, aby si ho mohlo dovoliť čo najviac ľudí. IKEA má celkom 385 obchodných domov v 48 štátoch/oblastiach, z ktorých 44 obchodných domov vlastnia a prevádzkujú držitelia licencie mimo IKEA Group. Obchodné domy IKEA Group ročne privíta 776 miliónov návštevníkov. Viac informácií nájdete na www.IKEA.sk.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie IKEA