Prístroj za 68-tisíc eur vďaka Behu proti rakovine

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Maratón
Foto: SITA/AP

BRATISLAVA 21. októbra (WEBNOVINY) – Takmer deväťtisíc bežcov a stovky darcov prispeli počas mája a júna na dobrú vec a zapojili sa do celoslovenského charitatívneho Behu pre život v štyroch mestách Slovenska. Zúčastnilo sa teda takmer dvojnásobne viac Slovákov než vlani. Za výťažok z behov a darov Nadácia Výskum rakoviny zakúpila pre Ústav experimentálnej onkológie prístroj na diagnostiku rakoviny – pyrosekvenátor za 68-tisíc eur.

Z celého srdca ďakujeme všetkým darcom, bežcom, sponzorom, ktorí v tomto roku prispeli na dobrú vec vo výskume rakoviny takmer trojnásobne vyššou sumou než vlani. Bez ich pomoci a podpory by sme nemohli kúpiť špičkové prístroje na výskum rakoviny, ktoré sú v západnej Európe samozrejmosťou. Ďakujeme,“ uviedla prezidentka Nadácie Výskum rakoviny Margita Klobušická. Pyrosekvenátor dokáže upozorniť na možný výskyt nádorového ochorenia a sledovať účinnosť liečby onkologických pacientov z celého Slovenska.

Beh pre život sa aj počas úspešného tretieho ročníka konal v centrách štyroch miest Slovenska – v Nitre, Bratislave, Prešove a Žiline. Trať dlhú štyri kilometre mohli účastníci nielen zabehnúť, ale aj prejsť. Podporili ho aj známe osobnosti. V Nitre to boli už po tretí rok herci Ján Greššo a Eva Pavlíková, v Bratislave bežcov podporila nová patrónka a súčasne populárna prezentérka aerobiku Lucia Medeková. V Bratislave bežal aj operný spevák Martin Babjak a štvorkilometrovú trať zabehol dokonca ako jediný na Slovensku dva razy. V Žiline sa do behu zapojil futbalista Vladimír Labant a počas podujatia vydražil svoj reprezentačný dres.

Peniaze venoval na konto Nadácie Výskum rakoviny. Patrónom Behu pre život na Slovensku bol populárny moderátor Matej „Sajfa“ Cifra. Novinkou tohtoročného Behu pre život boli čipy na meranie času pre bežcov, ktorí sa zaregistrovali online cez www.behprezivot.sk, a tiež šnúrky vo farbách behu, ktoré sa stali symbolom tohto ročníka. Motív modrých šnúrok sa objavil v brožúrke o behu, na webových stránkach aj vo facebookovej skupine, kde mohli fanúšikovia prispieť aj cez aplikáciu Šnúrkománia. Šnúrky majú na svojich koncoch logo behu – bežiacich panáčikov. Ľudia si ich nemusia len zašnurovať do topánok, ale môžu byť použité rôzne – na krk alebo ako gumičku do vlasov. Celý výťažok z predaja pôjde na konto Nadácie Výskum rakoviny.

Prispieť na konto Nadácia Výskum rakoviny je možné aj v súčasnosti na číslo účtu 2434842458/0200, zapojením sa do sponzoringu cez internet na www.behprezivot.sk, zakúpením si modrých šnúrok alebo usporiadaním zbierky na pracovisku, v škole alebo záujmovom krúžku.

Agentúru SITA informovala Petra Stoláriková zo spoločnosti Seesame.

SITA

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján Greššo