Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlaková suprava RegioJet
Vlakový dopravca RegioJet oznámil ukončenie prevádzky vlakov na trati Bratislava - Košice. Foto: archívne, SITA/Jozef Jakubčo
12. februára 2016 Ekonomika od SITASITA Diskusia()

RegioJet prepravil medzi Bratislavou a Košicami milión ľudí

BRATISLAVA 14. februára (WebNoviny.sk) – Súkromný dopravca RegioJet prepravil svojimi diaľkovými vlakmi medzi Bratislavou a Košicami za štrnásť mesiacov ich prevádzky, od polovice decembra 2014 doteraz, milión cestujúcich. Ako spoločnosť v piatok informovala, v tomto roku predpokladá dvadsaťpercentný nárast počtu cestujúcich na uvedenej trase v porovnaní s minulým rokom. Žlté vlaky vlani z Bratislavy do Košíc a späť previezli celkovo približne deväťstotisíc ľudí.

RegioJet od 17. januára posilnil svoje tri páry vlakov na hlavnej domácej trati medzi Bratislavou a Košicami zo šiestich na desať vozňov. V každej súprave je päťsto miest na sedenie a opäť sú radené reštauračné vozne. Dopravca plánoval v týždenných špičkách, teda od štvrtka poobede do pondelkového rána, nasadiť vlaky s trinástimi vozňami. Na Hlavnej stanici v Bratislave môžu byť podľa spoločnosti také dlhé vlaky vypravované len z jednej koľaje na treťom nástupišti. Železnice Slovenskej republiky nepustili vlaky RegioJet na tento perón s odôvodnením, že dvadsať minút po nich odchádza rýchlik Železničnej spoločnosti Slovensko a na nástup cestujúcich by zostalo len pätnásť minút.

Spoločnosť RegioJet, a. s. so sídlom v Bratislave bola založená v októbri 2010, má základné imanie 25 tis. eur a jej akcionárom je česká spoločnosť Student Agency, k. s. so sídlom v Brne. RegioJet začal prevádzkovať osobnú vlakovú dopravu na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno v marci 2012, diaľkové vlaky na trase Bratislava – Žilina – Košice v decembri 2014, diaľkovú autobusovú linku Banská Bystrica – Nitra – Bratislava vo februári 2015 a medzištátnu autobusovú linku z Bratislavy do Viedne vlani v novembri.

Odporúčané články

Zrušenie IC vlakov nahráva konkurencii, tvrdí exšéf ZSSK RegioJet na hlavnej trati nevyužíva všetky objednané vlaky

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...