Regionálne televízie vysielali skrytú reklamu pre Sme rodina, Transparency podalo podnet

Boris Kollár
Poslanec parlamentu a predseda hnutia Sme Rodina Boris Kollár. Foto: archívne, SITA/AP

Dve regionálne televízie robia krátko pred parlamentnými voľbami skrytú reklamu lídrom hnutia Sme rodina. Na svojom profile na sociálnej sieti o tom informuje mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS), ktorá v tejto súvislosti podala podnet na Východoslovenskú a Stredoslovenskú televíziu volebnej komisii a Rade pre retransmisiu. Tie strážia nestraníckosť a poctivé označovanie reklamy v televíziách a rádiách.

Posledné dva týždne vysielala Východoslovenská televízia v relácii Osobnosti tri rozhovory s kandidátmi strany Sme rodina – jednotkou Borisom Kollárom, osmičkou Jozefom Lukáčom a pätnástkou Igorom Kašperom.

„Ide všetko o voľné dialógy, kde sa rieši ich detstvo, životný štýl, práca či plány do budúcnosti,“ priblížilo TIS. Rozhovory nie sú podľa mimovládky označené ako politická reklama a sú vysielané dvakrát denne.

Televízia rozhovor s Kollárom podporila aj na svojom Facebooku inzerciou za viac ako sto eur a statusy s videami televízie potom zdieľali Lukáč a okresné pobočky hnutia. Ako ďalej informuje TIS, reláciu s Kašperom a Kollárom zverejnila aj sesterská Stredoslovenská televízia.

Obe televízie vlastní senecký podnikateľ Rastislav Valenčík. Dokopy majú podľa ich vlastných tvrdení sledovanosť 900-tisíc divákov týždenne.

Faktúry za tieto rozhovory sa neobjavili na volebnom účte Sme rodina. „Nie je to prvýkrát, čo kandidáti Sme rodiny využívajú skrytú reklamu v médiách. Pred mesiacom sme upozornili na podobnú (hnutím platenú) manipuláciu ľudí na webe Hlavný Denník,“ uzavrelo TIS.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Boris KollárJozef LukáčRastislav Valenčík
Firmy a inštitúcie Sme rodina - Boris Kollár