Riešenie dopravy v Bratislave stojí podľa Valla na štyroch pilieroch

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Matúš Vallo
Kandidát na post primátora mesta Bratislava Matúš Vallo. Foto: archívne, SITA/Diana Černáková.

BRATISLAVA 17. septembra (WebNoviny.sk) – Riešenie dopravy v hlavnom meste SR Bratislave stojí podľa kandidáta na post bratislavského primátora Matúša Valla na štyroch pilieroch.

Sú medzi nimi zníženie počtu áut, ktoré denne prichádzajú do Bratislavy, zefektívnenie pohybu áut po meste i zvýšenie počtu ľudí, ktorí využívajú mestskú hromadnú dopravu (MHD).

Kandidát tiež preferuje pohyb po meste bicyklom alebo pešo. Plán pre dopravu v Bratislave v pondelok Matúš Vallo predstavil novinárom na tlačovej konferencii v Starom Meste.

Preferencia električiek na križovatkách

Rezidenčné parkovanie v rámci parkovacej politiky v meste by sa podľa Valla nemalo týkať celej Bratislavy. Bolo by len v zónach, kde je najväčší problém s parkovaním.

Spoplatniť parkovanie na prázdnej alebo poloprázdnej ulici by bolo nezmyslom, uviedol pred médiami kandidát. Regulovať parkovanie by chcel len v zónach, kde prichádza veľa áut a rezidenti nemajú kde parkovať.

Dopravu v Bratislave by mohla podľa Valla zlepšiť aj preferencia električiek na križovatkách, aby teda električky zastavili len na zastávkach.

Preferenciu je možné nastaviť na križovatkách Ružinovskej radiály na zastávkach Tomášikova a Saleziáni. Koordinovať by električky mohli aj medzi Trnavským mýtom a Bajkalskou. Týka sa to aj Karloveskej radiály, konkrétne pred tunelom, pri bývalom PKO, pod Mostom Lafranconi, pri Botanickej záhrade i Nad lúčkami.

Vyšší počet ľudí v MHD

V rámci zefektívnenia pohybu áut po meste by chcel Vallo začať pracovať s dátami a s technológiami. Spomenul platformu, na ktorej sa dá vyvinúť systém riadenia dopravy v meste. Aplikácia vyhodnocuje dáta a snaží sa nápor áut rovnomerne rozložiť na možné trasy tak, aby sa žiadna z nich nepreťažila.

Zvýšiť počet ľudí v MHD by sa podľa kandidáta na post primátora dalo dobudovaním električkových radiál a ich napojením na nové vlakové zastávky.

Patrí sem predĺženie električkovej trate z Dúbravky k budúcej železničnej zastávke Lamačská Brána (Bory). Vallo dnes tiež povedal, že viac ľudí v MHD by mohlo byť aj po predĺžení električkovej trate v Ružinove k budúce železničnej zastávke.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Matúš Vallo