Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Sviatočná jazda parným vlakom
Parný vlak počas sviatočnej jazdy kopaničiarskym regiónom Myjava na trase Veselí nad Moravou a Nové Mesto nad Váhom. Na čele parného vlaku je zaradený parný rušeň rady 498.104 „Albatros“ z bratislavského Albatros klubu. Foto: SITA/Martin Medňanský
18. februára 2013 Ekonomika od SITASITA Diskusia()

Rýchlikom zostanú tradičné mená, osobáky môžu mať komerčné

BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) – Tradičné IC vlaky a rýchliky si podľa ministra dopravy Jána Počiatka ponechajú svoje rokmi zaužívané názvy. Komerčné názvy by mali mať iné vlaky.

Ako agentúru SITA v pondelok informoval rezortný hovorca Martin Kóňa, Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., ktorá prevádzkuje osobnú vlakovú dopravu, navrhla zlepšiť svoje hospodárenie aj predávaním názvov jednotlivých vlakov na reklamné účely. Podobne ako v nedávnej minulosti.

“Niektoré IC vlaky a rýchliky si svoje tradičné meno zaslúžia. Ich pomenovanie je roky zaužívané a cestujúcim uľahčuje orientáciu v grafikone i samotné cestovanie,” tvrdí Počiatek. Svoje mená si ponechajú prvé ranné IC vlaky na trase Bratislava – Košice. Prvý spoj na tejto trase v oboch smeroch sa tak aj naďalej bude volať Tatran. Rovnako by sa nemal meniť ani názov posledného večerného IC vlaku na rovnakej trase Kriváň.

Rovnako dôležitú úlohu majú podľa ministra dopravy aj zaužívané miestopisné pomenovania významných rýchlikov na hlavných železničných ťahoch. Na trati Bratislava – Žilina – Košice ide o rýchliky Čingov, Spišan a Považan a na trati Bratislava – Zvolen, resp. Banská Bystrica pôjde o rýchliky Sitno a Tekov. O tejto problematike v súčasnosti rezort dopravy rokuje so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK).

“Chápem snahu ZSSK o čo možno najefektívnejšie využitie všetkých zdrojov, ktoré sa dajú využiť na lepšie fungovanie železničnej dopravy,” dodal Počiatek. Preto ministerstvo nemá v ostatných prípadoch zásadné námietky voči tomu, aby štátny osobný prepravca využil marketingový potenciál vlakov a rokovalo s potenciálnymi obchodnými partnermi o marketingovej spolupráci. Podmienkou však je, že komerčné názvy vlakov nebudú dehonestovať osobnú vlakovú dopravu alebo cestujúcich.

Podľa rezortu dopravy v blízkej budúcnosti bude vytvorená názvoslovná komisia, ktorá bude názvy odsúhlasovať. Práve ona bude posudzovať, či by nové názvy mohli priviesť cestujúcich do omylu alebo boli inak nevhodné.

Odporúčané články

Železnice chystajú elektrifikáciu trate Bánovce – Humenné Aktivisti chcú obnoviť zastávku rýchlikov v Dúbrave

Témy

Diskusia

na také vlaky, staré pomalé smradlavé a nenormálne špinavé je jedno čo napíšu, najlepšie meno nejakého bordelu, viď Šarišan- stojí zato. Televízia by mohla natočiť tak ako majú nóri oheň, tak u nás cestu z Košíc do Bratislavy minútu po... vlacikar fiiha, takze sa moze stat, ze prichod vlaku do stanice moze byt este velkou zabavou - napriklad ked hlasatelka bude musiet oznamit ze na 1. kolaj pride rychlik s nazvom nejakeho masla, alebo chlastu alebo inej kraviny. Co sa vsak...
Zobraziť celú diskusiu

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...