Seniori minú na internete viac, ako priemerný Slovák

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dedko, dochodca, hudba
Foto: andygeddon.com

BRATISLAVA 23. mája (WEBNOVINY) – Seniori nad 61 rokov tvoria približne 5 % slovenskej populácie nakupujúcej na internete.

Hoci v internetových obchodoch nakupujú aj preto, aby ušetrili, oproti priemernému Slovákovi minú ročne v e-shopoch viac peňazí. Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke 2,2 tis. respondentov nakupujúcich online urobil portál Heureka.sk s výskumnou agentúrou NMS Market Research.

„Od 201 do 800 eur ročne minie cez internet 53 % seniorov nakupujúcich online, teda o 9 % viac ako je celkový slovenský priemer. Nad 800 eur ročne zaplatí v e-shopoch zhruba 15 % seniorov, čo predstavuje i celkový slovenský priemer,“ uviedol projektový manažér Heuréky Kamil Demuth.

„Nižšia cena je hlavným dôvodom nákupu cez internet až pre 40 % celkovej populácie, ale len pre 26 % seniorov, ktorí ocenia najmä úsporu času, ale aj širší sortiment a lepšiu prezentáciu tovaru,“ dodal riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.

Podľa Heuréky kupujú seniori najmä bielu techniku, televízory a potreby pre dom a záhradu. „Medzi obľúbený tovar patria hľadače kľúčov, špeciálne telefóny, vychádzkové palice či lupy,“ uviedla Irma Chmelová z e-shopu Prosenior.eu. Ako dodala, v zime registrovali enormný záujem o protišmykové mačky na topánky.

Okrem tovarov seniori nakupujú online aj služby. „Boli to práve bratislavskí seniori, ktorí si vyžiadali možnosť objednať a zaplatiť kurz angličtiny cez internet, aby ušetrili čas,“ uzatvorila Klaudia Bednárová z jazykového centra the Bridge.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať