Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Rozšírenie cesty I/59 pri Dolnom Kubíne
Výstavba pruhu pre pomalé vozidlá na ceste 1/59 medzi obcami Jasenová, okres Dolný Kubín a Valaská Dubová, okres Ružomberok. Foto: SITA
24. septembra 2014 Ekonomika od SITASITA Diskusia()

Širokého Váhostav je v konkurze, hrozí mu bankrot

BRATISLAVA 24. septembra (WEBNOVINY) – Okresný súd Bratislava I začal voči stavebnej spoločnosti Váhostav – SK, a. s. konkurzné konanie. Vyhovel tak firme Energy Pro, ktorá navrhla vyhlásenie konkurzu na majetok dlžníka.

Informoval o tom v stredu denník SME s odvolaním sa na web Finstat.sk. Váhostav Juraja Širokého podľa novín nedokáže platiť dlhy, ocitol sa preto v konkurznom konaní a hrozí mu vyhlásenie bankrotu. Ak firma rýchlo nesplatí dlhy, súd ju nechá zbankrotovať.

Váhostav chce ukončiť začatý konkurz

Váhostav vraj hľadá spôsob, ako ukončiť začaté konkurzné konanie a riadne pokračovať vo svojej činnosti na všetkých stavbách podľa dohodnutých termínov. Spoločnosť čaká na doručenie rozhodnutia súdu o začatí konkurzného konania. “Ak toto rozhodnutie Váhostav dostane, v zákonnej lehote sa k nemu vyjadrí a samozrejme bude vzniknutú situáciu riešiť,” informoval v stredu agentúru SITA hovorca spoločnosti Tomáš Halán.

“Váhostav je zadlžený už niekoľko mesiacov. Dodávateľ stavebnej techniky Stavebná mechanizácia inicioval vyhlásenie konkurzu už v auguste za to, že nedostal peniaze za techniku, ktorú firme dodal. Okresný súd v Žiline však prvý návrh na konkurz zastavil,” píše SME. Teraz tak súd môže urobiť znova, ak Váhostav dokáže, že vyrovnal dlhy a je v kondícii. Môže to skončiť aj tzv. reštrukturalizáciou, tak ako sa to stalo na jar v prípade Doprastavu. Spoločnosť však neodpovedala na otázku, či nezvažuje podať návrh na reštrukturalizáciu.

Váhostav zaznamenal v poslednom období z dôvodu nepriaznivej situácie v slovenskom stavebníctve niekoľko podaní na konkurz, ktoré podali veritelia spoločnosti. “Spoločnosť vždy dokázala spornú situáciu svojim veriteľom vysvetliť a dohodnúť sa na ďalšom postupe k spokojnosti oboch strán,” uviedol Halán. Váhostav má podľa neho, rovnako ako všetky iné firmy, záväzky s rôznymi dobami splatnosti a vedenie transparentne pokračuje v urovnávaní sporov a v rokovaniach s jednotlivými veriteľmi. “Vedenie spoločnosti nevidí dôvod, aby interné vzťahy s dodávateľmi riešila prostredníctvom médií,” dodal hovorca Váhostavu.

Dodávatelia museli prerušiť práce

Dodávatelia stavebných prác už viackrát prerušili práce na diaľničnom úseku okolo Martina a dokončenie preto mešká. Najviac dlhov má Váhostav podľa informácií z brandže na úseku D1 Jánovce – Jablonov pri Levoči. Práve na ňom počas výstavby spadol most pri obci Kurimany. Váhostav žiada na úsek D1 pri Levoči polročný odklad odovzdania.

Firma sa pritom úsek diaľnice za 60 miliónov eur zaviazala odovzdať pôvodne do konca minulého roka. Podobné sklzy zaznamenáva aj na iných stavbách. Napríklad na projekte D1 Dubná Skala – Turany pri Martine mal Váhostav práce odovzdať do konca tohto roka. Už teraz je jasné, že to nestihne.

Odporúčané články

Firma Širokého vyhrala tender na obnovu Bratislavského hradu Odovzdanie D1 pri Levoči a Martine načas, je ohrozené

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...