Situácia homosexuálov je komplikovaná, krajiny reagujú rôzne

Gay
Foto: SITA/AP

BELEHRAD 27. septembra (WEBNOVINY) – Srbské úrady majú v piatok vydať konečné rozhodnutie o povolení, či zamietnutí prvého pochodu Gay Pride od roku 2010, ktorý sa skončil násilnosťami.

O pochode rozhodne komisia na čele s vicepremiérom Aleksandarom Vučičom, ktorá zváži bezpečnostnú situácii a možné riziká. Na jeho rozhodnutie čakajú aj ultraradikálne organizácie, ktoré už pohrozili, že v prípade konania pochodu v sobotu zorganizujú protestné akcie neďaleko miest, kde sa pochod uskutoční.

Bezpečnosť účastníkov, medzi ktorými budú švédska ministerka pre európske záležitosti Birgitta Ohlssonová, srbský minister pre európsku integráciu Branko Ružič a hlavná srbská vyjednávačka s EÚ Tanja Misčevičová, bude chrániť 6000 policajtov

V posledných dvoch rokoch srbské úrady pochod zakázali tesne pred jeho začatím, pretože podľa nich bezpečnostné riziko bolo veľmi vysoké. Podľa zákona tak však musia úrady urobiť 24 hodín pred začatím podujatia. V roku 2010 na pokojný pochod ľudí inej sexuálnej orientácie zaútočili extrémisti. Výsledkom bolo 150 zranených, väčšinou policajtov, a škody vo výške viac ako milión eur.

Taliansky výrobca cestovín sa ospravedlnil za vyjadrenia proti gejom

Taliansky výrobca cestovín Barilla sa snaží vyhnúť bojkotu svojich výrobkov po tom, čo riaditeľ spoločnosti uviedol, že by v reklamách nikdy nenechal pôsobiť homosexuálne páry. Vedúca spoločnosť na výrobu cestovín na talianskom trhu a veľký celosvetový exportér, ktorý mal minulý rok obrat 3,9 miliardy eur, sa preto obrátil na svojich zákazníkov prostredníctvom sociálnych sietí, aby sa ospravedlnil.

„Hoci nemôžme vziať späť nedávne vyjadrenia, môžeme sa aspoň ospravedlniť. Všetkým našim priateľom, rodinám, zamestnancom a partnerom, ktorým sme ublížili alebo ich urazili odkazujeme, že je nám to veľmi ľúto,“ uviedol rodinný podnik na svojej facebookovej stránke.

Škandál sa začal rozhovorom, ktorý v stredu pre rozhlas poskytol výkonný riaditeľ spoločnosti Guido Barilla. Počas neho sa vyjadril, že ich cieľovými zákazníkmi sú „klasické rodiny“. Na otázku, či by zvážil zaradenie homosexuálneho páru do niektorej z ich televíznych reklám, odpovedal: „Nespravili by sme to, pretože sme za tradičnú rodinu“. Ako dodal, ak (homosexuálni ľudia) majú radi ich cestoviny a ich komunikáciu, môžu ich jesť. „Ak nemajú radi, čo hovoríme, môžu jesť iné,“ povedal Barilla.

Vyjadrenia vyvolali vlnu kritiky, pričom mnohí ľudia premenili slogan firmy Kde je Barilla, tam je domov na Kde je Barilla, tam je homofóbia. „Kde je môj domov, tam nie je Barilla,“ uviedol ďalší kritik výrobcu cestovín.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom