Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť predaja a marketingu. Foto: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.
13. septembra 2012 Webauto od Webnoviny.skSITA Diskusia(0)

ŠKODA AUTO: najlepší august v histórii podniku

BRATISLAVA 13. septembra (WBN/PR) – Úspech pre spoločnosť ŠKODA AUTO: Česká automobilka v auguste 2012 zvýšila svoje celosvetové dodávky zákazníkom o 12,1 % oproti rovnakému mesiacu minulého roku. Celkovo ŠKODA dodala svojim zákazníkom viac než 67 700 vozidiel. To je súčasne najlepší augustový výsledok v histórii podniku. Od januára do augusta 2012 vzrástli dodávky značky ŠKODA zákazníkom o 8,5 % na viac než 633 300 vozidiel (január až august 2011: 583 600 vozidiel).

ŠKODA v auguste ďalej posilnila svoju pozíciu na trhoch,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA za oblasť predaja a marketingu. „Napriek zhoršujúcim sa ekonomickým podmienkam sme sa takmer vo všetkých regiónoch vyvíjali lepšie ako trh. Celkovo teda môžeme byť s našimi výsledkami za prvých osem mesiacov roku 2012 spokojní. Pevne dúfame, že aj v nepriaznivých podmienkach budeme naďalej schopní dosahovať rast,“ hovorí Eichhorn. Podstatným spôsobom k rastu prispeje aj nová ŠKODA Rapid. Koncom septembra oslávi nová kompaktná limuzína automobilky svetovú výstavnú premiéru na autosalóne v Paríži. Od októbra 2012 príde najnovšie vozidlo značky ŠKODA na európske trhy.

V západnej Európe rástla ŠKODA v auguste 2012 aj napriek nepriaznivému vývoju trhu. Zatiaľ čo celkový trh poklesol o 8,3 %, vzrástol predaj značky ŠKODA o 1,2 % na viac ako 21 700 vozidiel (august 2011: 21 400). Podiel značky ŠKODA na trhu v auguste vzrástol na 3,25 %. „V západnej Európe sme preukázali, že aj v čase ekonomickej recesie možno úspešne predávať automobily, pokiaľ ich vlastnosti spĺňajú predstavy spotrebiteľov. Kvalitné autá za atraktívnu cenu a “Simply Clever” riešenia, ktoré zákazníkom ponúkame, sa teraz obzvlášť vyplácajú,“ hovorí Eichhorn. Na najsilnejšom európskom trhu v Nemecku rástli dodávky značky zákazníkom o 10,1 % na približne 9 200 vozidiel. S očakávaným trhovým podielom cez štyri percentá potvrdila ŠKODA v Nemecku pozíciu najsilnejšieho importéra. Vo Veľkej Británii vzrástli dodávky vozidiel značky ŠKODA v rovnakej dobe o 11,7 %.

ŠKODA v auguste 2012 opäť rástla aj vo východnej Európe. Dodávky zákazníkom vzrástli v porovnaní s augustom 2011 o 53,2 % na zhruba 11 300 vozidiel (august 2011: 7 300). S týmto prírastkom, ktorý prevyšuje vývoj trhu, zvýšila ŠKODA v auguste svoj trhový podiel vo východnej Európe na 4,07 % (august 2011: 2,83 %). V auguste 2012 sa ako najsilnejší východoeurópsky trh opäť prejavilo Rusko. ŠKODA zvýšila svoje dodávky zákazníkom v Rusku o 68,3 % na 8 300 vozidiel (august 2011: 4 900). Značka tu v raste prekonala trh viac ako päťnásobne. Podiel značky ŠKODA na ruskom trhu v auguste vzrástol z 2,39 na 3,54 %.

Aj v strednej Európe sa ŠKODA vyvíjala pozitívne, dodávky značky vzrástli v auguste 2012 o 8,3 % na 8 500 vozidiel. Podiel značky ŠKODA na trhu sa tak zlepšil na 18,16 % (august 2011: 15,90 %). Dodávky značky ŠKODA na celkovo klesajúcom trhu v Českej republike v auguste 2012 vzrástli o 6,2 % na 4 300 vozidiel (august 2011: 4 000). Na Slovensku ŠKODA lámala rekordy. Medziročne rástla o viac než 35 %. V auguste 2012 predala značka celkovo 1 231 automobilov a dosiahla trhový podiel 20,70 %. Najpredávanejším vozidlom na Slovensku sa v auguste stala ŠKODA Octavia.

ŠKODA v auguste 2012 ďalej rástla aj na čínskom trhu. Dodávky zákazníkom v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka vzrástli o 4,5 % na zhruba 19 700 vozidiel (august 2011: 18 800).

Dodávky značky ŠKODA v Indii vzrástli v auguste o 8,8 % na viac ako 2 200 vozidiel (august 2011: 2 100). Celkový podiel značky ŠKODA na indickom trhu v auguste vzrástol na 1,37 %. S viac než 1 400 predanými vozidlami pripadli takmer dve tretiny augustových predajov v Indii na kompaktnú limuzínu ŠKODA Rapid. Od konca roka 2011 sa na indickom subkontinente úspešne predáva indický variant modelu Rapid.

Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v auguste 2012 (v jednotkách, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):

ŠKODA Octavia (30 200; +11,7%)

ŠKODA Fabia (15 200; -18,7%)

ŠKODA Superb (8 400; +3,1%)

ŠKODA Yeti (6 400; +60,5%)

ŠKODA Roomster (2 900; +12,2%)

ŠKODA Rapid (predaj iba v Indii: 1 400; nový model)

ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 3 000; nový model)

Odporúčané články

Tisíce Rusov protestovali proti korupcii, lídra opozície Navaľného zatkli Islamský štát zabil v Čečensku šiestich ruských gardistov

Témy

Diskusia

Zatiaľ žiadne komentáre. Napíšte prvý komentár!

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Webauto

Ankety

Opäť sa začalo hovoriť o Mečiarových amnestiách, mali by ich podľa vás zrušiť?

Aktuálne témy

najAPPKY.sk

Mňamky-recepty

NAJKY.sk

DRAN.sk

Podnikam.sk

Autolike.sk

Dámskajazda

Byvanie je hra

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

OK

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...